اولین واکنش پنتاگون پس از تجاوز نظامی به یمن

اولین واکنش پنتاگون پس از تجاوز نظامی به یمن

منابع یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس بار دیگر در سلسله عملیات های تجاوزکارانه، صنعا و نقاط دیگری از خاک یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پنتاگون» اعلام کرد که آمریکا و انگلیس با انجام سلسله تهاجم‌های مشترکی به ۱۸ نقطه در یمن حمله کردند.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکا و انگلیس و با پشتیبانی ۶ کشور دیگر شنبه شب به ۱۸ هدف در هشت محل در یمن حمله کردند.

در همین ارتباط، «لوید آستین» رئیس پنتاگون بامداد یکشنبه در مواضعی اعلام کرد که استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند از حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به اهداف نظامی ارتش یمن حمایت کردند.

از سوی دیگر، خبرنگار المیادین گزارش داد که آمریکا و انگلیس ۲۲ بار صنعا و استان‌های حجه، مارب، نجران، تعز، عسیر و جوف را هدف حمله هوایی خود قرار دادند.

رسانه‌های محلی یمن گزارش دادند که در این حملات مناطق الحصبه، عطان، النهدین و جبل خشم البکره در شرق صنعا و همچنین «جبل ضین» در استان عمران و حومه شهر الحدیده هدف قرار گرفتند.

در واکنش به تجاوز نظامی ائتلاف آمریکا و انگلیس، ارتش یمن نیز از انجام حملاتی پهپادی و موشکی تلافی جویانه علیه چندین ناو جنگی آمریکایی در دریای سرخ در پاسخ به بمباران مواضعشان خبر داد.

رسانه‌های خبری به جزئیات بیشتر این خبر و خسارت‌های احتمالی آن اشاره‌ای نکرده‌اند.

کد خبر 6036619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      2 2
      این کشور ازنطر مردمی وایمانی اماده نبر دباصهیون وامریکاست تجهیزش بهتر کنید که ناوهای امریکا درمنطقه واهداف حساس که باعث خاتمخ جنگ غزه میشود وقوا رابه نفع محورمقاومت می کند ازاین برگ برنده بهتر بیشتر استفاده شود
    • مسعود‌ IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      کلاس‌ چندمی‌ تو عمو جون