۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: اواخر وقت روز یکشنبه یک سامانه بارشی به منطقه کوهرنگ وارد شده و در روز دوشنبه این سامانه در استان فراگیر می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی امروز آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اظهار کرد: اواخر وقت روز یکشنبه یک سامانه بارشی به منطقه کوهرنگ وارد می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: روز دوشنبه موج بارشی ذکر شده فراگیر شده و تمامی سطح استان را در برمی‌گیرد که در اثر فعالیت این سامانه انتظار وقوع بارش برف و باران در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه وقوع بارش‌های ضعیف در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود و به تدریج این سامانه بارشی از استان خارج خواهد شد.

نوروزی عنوان کرد: با توجه به اینکه بارش برف همراه با فعالیت سامانه ذکر شده در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است توصیه می‌شود رانندگان از از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و در صورت لزوم تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند همچنین کوهنوردان، عشایر و دامداران از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در اثر فعالیت این سامانه بارشی در استان در برخی مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

وی تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارشی در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی نمی‌شود و جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم خواهد بود اما بر اساس الگوهای امروز پیش‌بینی می‌شود از روز جمعه تا اوایل هفته آینده شاهد فعالیت یک سامانه بارشی در استان باشیم البته تغییرات احتمالی این سامانه در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه از روز یکشنبه روند افزایش دما در چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کوهرنگ با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه در استان بود همچنین دمای کمینه شهرکرد نیز منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

کد خبر 6043753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha