۵ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۸

کاهش تورم ادامه دارد/ کنترل بی انضباطی‌های بانکی، پولی و نقدینگی

کاهش تورم ادامه دارد/ کنترل بی انضباطی‌های بانکی، پولی و نقدینگی

وزیر اقتصاد ضمن بیان اینکه طبق برآورد نهادهای بین المللی کاهش نرخ تورم در ایران ادامه خواهد داشت، گفت: بی انضباطی‌های بانکی، پولی و نقدینگی کنترل می شود و بخش مالیه و بودجه منضبط خواهد شد.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت کنترل تورم در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: دولت تاکید دارد که سیاست‌های کنترل موتورهای خلق تورم را که پیش از این شروع کرده بود را همچنان با قوت ادامه دهد.

وی افزود: این سیاست‌ها هم در مورد بی انضباطی‌های بانکی، پولی و نقدینگی و هم در مورد انضباط بخشی به بخش مالیه و بودجه تداوم خواهد یافت.

خاندوزی اضافه کرد: تمام برآوردهایی که نهادهای معتبر بین المللی در مورد پیش بینی تورم ایران در سال ۲۰۲۴ داشتند، نشان می‌دهد که کاهش تورم در ایران ادامه خواهد داشت. امیدواریم در واقعیت هم کاهش تورم برای تولیدکنندگان و مردم ملموس باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال ۱۴۰۳، تورم پایین‌تر و در مسیر بسیار کمتر از سال جاری خواهد بود و از ۴۶ درصد امسال قطعاً کمتر می‌شود.

کد خبر 6045826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      34 0
      از کدام کاهش تورم صحبت می‌کنید مردم که چیزی در زندگی روزمره و سفره خود مشاهده نمی‌بینند شايد براي مسؤلین باشه
    • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      14 0
      کدوم کدوم کاهش. دنا پلاس ۷۰۰ تومان بود شده یه تومن. تازه یه تومنم نمیدم
    • مریم IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      14 0
      دقيقا منظور کدام کاهش تورم هست؟ کمر ما اقشار معمولی کمرمون شکسته زیر بار هزینه ها،تا کی شعار؟؟
    • US ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      سلام آقای خاندوزی تورابه خداوند متعال قسم میدهم که این عیدی این عزیزان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را بدهند به خدا این عزیزان خیلی در مضیقه هستند
    • علیرضا IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      یا نمیدونی تورم چیه یا اصلا تو باغ نیستی 🤔چیزی که ما می‌بینیم هیچ روزی نیست که جنسی گرون نشه شاید منظورت اینه که تورم ادامه داره😏
    • توانا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      کدام نهاد بین المللی !؟ اگر ما ملت قرار است این کاهش را احساس کنیم نه تنها کاهشی نمی بینیم استخوانهای مردم عادی زیر بار تورم خرد میشود
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      شاید برای شماها تورم کاهش شده ولی برای مردم همچنان افزایش قیمت ها ادامه داره
    • علی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      در کنار انظباط مالی و رفع ناترازی بودجه و بانکی نیاز است تا تمامی واحدهای تولیدی تعطیل باقی مانده سریع تر احیا شوند تا با تقویت تولید و عرضه محصولات تورم مهار شود، همچنین از طریق تنش زدایی در سیاست خارجی باید انتظارات تورمی در جامعه کاهش یابد و جلوی خروج سرمایه و نوسانات ارزی ناشی از آن گرفته شود
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 0
      سلام و عرض ادب و احترام، خواهشان رسیدگی بفرمایید که چرا فوق العاده خاص کارمندان دولت حذف شده، چرا فقط زورشون به کارمندان میرسه، وقتی تورم واقعی بالای 60درصد شده، چرا باید حقوق کارمندان 20 درصد افزایش پیدا کند،چرا کارمندان رو دلسرد می کنند. رسیدگی بفرمایید خواهشان.