۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین:

اداره برج تجارت باید به صورت شفاف و قانونی پیش برود

اداره برج تجارت باید به صورت شفاف و قانونی پیش برود

قزوین- مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: فضای اداره برج بین شهرداری و مالکان برج باید به صورت شفاف و قانونی پیش برود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمودی کلایه ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به وظایف سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: این سازمان به دنبال بازسازی، بهسازی و بازآفرینی در محدوده شهر و در سطح، خط و نقطه است.

وی با بیان اینکه تشکیل بازارچه سعد السلطنه یک کار بزرگ است که از سال‌ها قبل آغاز شده افزود: در این مجموعه ۱۵۰ غرفه و حجره وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن به هنرمندان و اصناف واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تاکید کرد: تلاش ما این است که در فرایند واگذاری غرفه‌ها عدالت محوری در دستور کار قرار بگیرد و معتقدیم هر موضوعی که متعلق به شهروندان است در قالب یک روند عادلانه باید توزیع شود.

وی با بیان اینکه روند جدید واگذاری غرفه‌ها و حجره‌های سعد السلطنه به تصویب شورا و شهرداری رسیده و از این پس غرفه‌ها در قالب این دستورالعمل و قانون مشخص واگذار خواهند شد.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: معتقدیم اگر به نام هنر و هنرمند عدالت را ذبح کرده و فراموش کنیم و حقوق جامعه هنری را زیرپا بگذاریم کار خطایی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: واگذاری‌های جدید بر اساس منشور واگذاری خواهد بود و سعی خواهد شد غرفه و حجره‌ها به افرادی واگذار شود که اسناد لازم در رابطه با تخصص خود را ارائه داده باشند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین از برنامه‌های جدید برای سرای سعدالسلطنه خبر داد و عنوان کرد: سرا بهشتیان به زودی و با مجوز شورای شهر با کاربری رستوران و پذیرایی راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرای قهرمانی نیز با کاربری اقامتی در حال واگذاری است، تاکید کرد: همچنین حمام رضوی سرای سعدالسلطنه به عنوان یکی از دو حمام این سرا با کاربری آب درمانی و گرمابه سنتی و با یک سرمایه گذار بومی به زودی راه اندازی می‌شود.

حجت الاسلام محمود با بیان اینکه راه اندازی کافه کتاب بانوان نیز در دست بررسی است، تاکید کرد: معتقدیم با تکمیل پازل سرای سعدالسلطنه طبیعتاً شاهد حضور بیشتر مردم و رونق بازار این مجموعه نیز خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز مرمت مسجدالنبی (ص) در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: پروژه توسعه امامزاده حسین (ع) نیز با عزم جدی مدیریت استان و مدیریت شهری حرکت دوباره داشته و امیدواریم شاهد تغییرات خوبی در روند اجرا باشیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با بیان اینکه احیای سراهای سنتی دیگر شهر نیز در دستور کار است، تصریح کرد: نباید تنها در سعدالسلطنه متوقف شویم بلکه باید از این تجربه برای سراهای دیگر شهر نیز استفاده کرده و آنها را احیا کنیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با برج تجارت تاکید کرد: آنچه به عنوان تخلفات گسترده مطرح می‌شود صحت ندارد و چیزی به این معنا را حس نمی‌کنیم.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: امروز مسیری باز کردیم تا فضای اداره برج بین ما به عنوان شهرداری و مالکان برج به صورت شفاف و قانونی پیش برود.

وی با بیان اینکه تمام اتفاقات ۱۰ سال اخیر برج در فضای شفافی اتفاق افتاده ادعای بزرگی است بیان کرد: در برخی مواقع رفتارهایی صورت گرفته که نیازمند اصلاح است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین عنوان کرد: در کلیات مسئله زوایای قانونی رعایت شده و نیاز است نواقص کار بررسی و برطرف شود.

کد خبر 6052601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha