۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹

مالکی اعلام کرد:

تسریع نوسازی حمل و نقل عمومی تهران با ورود تاکسی‌های برقی

تسریع نوسازی حمل و نقل عمومی تهران با ورود تاکسی‌های برقی

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از حجم بی سابقه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با ورود خودروهای برقی جدید در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در حاشیه آئین رونمایی از ناوگان جدید برقی حمل و نقل عمومی تهران که به حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی برگزار شد، افزود: گروه نخست خودروهای برقی با تلاش‌های شهردار تهران و پیگیری مستمر معاون حمل و نقل ترافیک از گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص و برای انجام ارزیابی‌های میدانی و دریافت مجوز شماره گذاری وارد تهران شده‌اند.

وی ادامه داد: این خودروها از کمپانی GAC با برند aion در دسته سواری و suv و ون کمپانی هایگر هستند و تماماً توسط شهرداری تهران بررسی و منتخب شده اند و مقرر است پس از دریافت مجوز شماره گذاری پلاک تاکسی در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه خدمات نمایند.

مالکی با بیان اینکه نیمی از ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده هستند، گفت: با توجه به سهم ۳۷ درصدی خودروهای سواری بین منابع متحرک که منجر به تولید آلاینده‌های گازی در تهران می‌شوند، حرکت به سمت توسعه فناورانه و برقی سازی خودروها به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت نقش بسزایی خواهد داشت.

تسریع نوسازی حمل و نقل عمومی تهران با ورود تاکسی‌های برقی

وی ادامه داد: ورود این خودروها به حوزه حمل و نقل درون شهری تحول اساسی در مبلمان شهری و سطح ارائه خدمات به شهروندان را به همراه خواهد داشت.

به گفته سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران علاوه بر خودروهای ترخیص شده توسط شهرداری تهران که تعداد آن به ۲۷۵۰۰ دستگاه در کلاس سدان و suv و ۱۰۰۰۰ دستگاه ون خواهد رسید از حضور خودروسازان داخلی نیز با هماهنگی وزارت صمت در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی استفاده خواهد شد.

وی همچنین در خصوص نحوه واگذاری این خودروها نیز اعلام کرد: بررسی مدل‌های مشارکتی و واگذاری در کارگروه‌های تخصصی در حال انجام است که پس از نهایی شدن آن اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

کد خبر 6054372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha