۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۲

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها افزایش یافت

سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها افزایش یافت

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان افزایش یافت.

علی خطیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: اخیراً به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مصوب شورای پول و اعتبار، وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مبلغ یک میلیارد تومان به مبلغ دو میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

معاون اداری مالی وزارت علوم ادامه داد: وام مذکور فقط برای خرید مسکن ارائه می‌شود و شرط آن این است که متقاضیان قبلاً نباید از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشند.

براساس این گزارش، یکی از دغدغه‌های معاونت اداری مالی و ستاد امور رفاهی وزارت علوم تأمین مسکن برای اعضای هیأت علمی به ویژه اعضای هیأت علمی جوان است همچنین بحث دیگری که پیگیری می‌شود، بازنشستگان هستند که مورد حمایت قرار گیرند، فرایند قانونی این موضوع نیز پیگیری می‌شود، تا راه‌هایی پیدا و این امکانات برای آنها نیز ایجاد شود.

دو تا سه هزارنفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها سالانه برای دریافت وام خرید مسکن به بانک‌ها معرفی می‌شوند. به محض اینکه اعضای هیأت علمی درخواست وام خرید مسکن خود را ارائه می‌کنند، توسط وزارت علوم به بانک‌ها معرفی می‌شوند و بانک‌ها معمولاً ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز وام مذکور را پرداخت می‌کنند.

کد خبر 6054439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Dm IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      1 18
      پس یاوران علمی چی میشن؟ تمام امتیازات برای هیات علمی ها خلاصه میشه،؟ایا این رواست؟پس چه کسی بایستی از حق و حقوق کارکنان دانشگاهها یا یاوران علمی دفاع کنه,?آقای معاون وزیر آیا به مشکلات کارکنان دانشگاهها هم اصلا فکر می کنید,?
      • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
        1 0
        نگران نباش دوست عزیز نه هیات علمی و نه هیچ کارمند دیگه نمیتونه وامی با چنین قسطی بگیره مضافا با این مبلغ در اکثر شهرها خونه ای نمی توان خرید.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      5 0
      سلام و احترام. خواستم تشکر کنم بابت این تغییر که « بانک‌ها معمولاً ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز وام مذکور را پرداخت می‌کنند.» چون برای من حدود ۸ماه طول کشید، از زمان ارائه درخواست تسهیلات ودیعه مسکن به دانشگاه تا واریز وام توسط بانک. آن هم به واسطه‌ی پیگیریهای مکرر تلفنی و حضوری‌م از دانشگاه و بانک
    • الهام IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      27 0
      کم دروغ بگید
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      6 1
      من از وزارت علوم ممنونم. همچنین در شعبه مرکزی بانک سپه هم، نامه رو به هر شهر کشور که می خواستی فورا صادر میکردن. اما خرید من متاسفانه موکول شد به زمستان, واحد رو خریدم و شعبه هم گفت مشکلی نیست. ولی بانک مرکزی یه دفعه جلو وامها رو گرفت و ما که وارد مرحله خرید شده بودیم دچار مشکل شدیم و تاخیر ایجاد شد
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      36 1
      لطفا در مورد اقساط این وام و حقوق استادیار هم گزارش تهیه کنید تا مردم بدونن این وام عملا توسط اعضای هیات علمی جدید قابل استفاده نیست.
    • دکتر رجائی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      19 1
      سلام چند نفر می توانند این وام رابگیرند ؟ قسط یک میلیارد نزدبک ۲۰ میلیون می شد وبا آن در شهرهای بزرگ هیچ جیز نمی شد خرید ضمن اینکه حقوق افراد تازه استخدام شده کمتراز ۲۰ میلیون بود حالا قسط ۲میلبارد تومان علی القاعده باید حدود ۴۰ میلیوچن باشد که فقط استادتمام ها با ۳۰ سال سابقه حقوقشان درآن حداست.آن
    • دکتررجائی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      17 1
      سلام مجدد حتی اساتید با ۳۰ سال سابقه هم توان پرداخت قسط این وام راندارند.پیشنهاد می کنم اقساط بلند مدت وپلکانی قراربدید به صورتی که اساتید تازه استخدام شده ازعهده پرداخت اقساط آن بربیایند والا فقط روی کاغذ باقی خواهدماند.
    • حسینی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      9 0
      دو سال از سوی دانشگاه فنی وحرفه ای به وزارت علوم معرفی شدم هیچ خبری از وام نیست
    • ایرانی FI ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      19 0
      این اخبار تسهیلات و پژوهانه و حقوق و... اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها فقط جنبه تبلیغات برای آقایان دارد و هیچ کدام عملی نخواهد شد. من هنوز درخواست ۱۴۰۱ وام را نتونستم از هیچ بانکی مجوز بگیرم ۵۰۰ م بود. بقیه اخبارشان هم همین منوال هست. ارزش علم و معلمی به سخره گرفته شده.
    • صادق IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      11 0
      اولا این وام سنگین را کسی نمیتونه پس بده در ثانی بهتر بود به اعضای علمی وام قرضه الحسنه ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومانی برای تعمیر یا ساخت مسکن در نژر گرفته می شد.
    • صادق AE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      26 0
      یکی نیست بگه وقتی ۲ میلیارد وام قسطش از دوبرابر حقوق یک هیات علمی بیشتر میشه این وام ها به چه دردشون میخوره
    • بهروز IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      14 1
      سلام بیش از پنج ماه است که بانک های عامل تقریبا همه دانشگاه های کشور(به خصوص بانک تجارت) از پرداخت این وام با همان مبلغ یک میلیارد هم سر باز می زنند. وضعیت مشابه برای تسهیلات ودیعه مسکن نیز اتفاق افتاده. بهانه بانک ها نبود اعتبارات دانشگاه ها است و علت اصلی آن تحت فشار قرار دادن وزارت علوم و دانشگاه
    • بی خانمان IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      11 0
      کدام وام با بدبختی و قرض رفتم یه ذره جا رو خریدم و رفته توی رهن بانک ملی، الان دو ماهه هنوز به فروشنده پرداخت نکردن مبلغ رو و آبروی من هم رفته.
    • استاد بی خانه نخبه فراری IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      28 0
      آخه کجای دنیا ۲ میلیارد وام میدن ۱۱ میلیارد پس میگیرند و اونم اقساط دوبرابر حقوق یک هییت علمی. چرا واقعا فکر میکنید همه هیئت علمی ها ۶۰ ۷۰ تومن حقوق دارند. آخه کسی که ماهی ۶۰ تومن حقوق داره تا حالا بی خونه میمونده که حالا نیاز به وام و حمایت دولت داشته باشد. من هییت علمی جوان با حقوق ۱۹ تومن
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 17
      فقط هیات علمی. کارمند که جور کش دانشگاه است فراموش شده متاسفانه
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      7 0
      من خودم برای تمام بانک ها اقدام کردم همه گفتند اعتباری نداریم . باید دانشگاه خودش اعتبار داشته. کدوم دانشگاه همچین اعتباری داره . لطفا دروغ نگید
    • همکار IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      2 1
      درود. خانه ای که با این وام خریداری می شود چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ شروط بانک چیست؟ لطفا راهنمایی کنید
    • همکار IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 0
      درود. خانه ای که با این وام خریداری می شود چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ شروط بانک چیست؟ لطفا راهنمایی کنید
    • دکتر حسنی US ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      11 1
      اه، حالتون بهم نمیخوره از این همه خبرهای تو خالی... کاش قبل از انتشارخبر در فضای عمومی، یه گزارش میدانی تهیه کنید تا ببینید این وامها به کسی داده نمیشه، ثانیا اگر هم بدهند، مبالغ باز پرداختش ۲برابر حقوق ما اساتید جوان است، ثالثا خانه ای که باهاش باید بخری باید حدود ۵میلیارد باشه که کسی پولشو نداره
    • استاد جدید IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      5 0
      دروغ است
    • مرضیه IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      4 0
      فکر کردم فقط من بودم که نامه بردم بانک و نتونستم استفاده کنم
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      4 0
      آخه این شرایط چی است که می گذارید؟ مثلا بنده برای خانه کلنگی مادرم ۳۰ میلیون وام به اسم خودم گرفتم .فقط وام به اسم من است ولی مالک خانه من نیستم . بعد هم شما سقف بگذارید مثلا هر کسی بالای ۵۰۰ میلیون تومان وام گرفته نمی تواند مام جدید بگیرد.
    • مهدی US ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      5 2
      سلام. مربی های تازه استخدام هیات علمی هیچ گونه مزایایی ندارند. حقوق با ۱۵ میلیون ؟ خط فقر رو ۲۵ میلیون اعلام کردن . بنابراین ما فقرای هیات علمی هستیم . به این وامها تخیلی هم نمیشه فکر کرد.
    • سارا IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      10 1
      لطفا بنویسید ماهی 38 میلیون اقساط هست 20 ساله. همچنان میگن هیئت علمی همه فکر می کنند چه خبر است حقوق یک هيئت علمی از یک کارمند ساده شهرداری کمتر شده 23 سال درس بخون استخدام شو هر 4سال مدارک بده ارتقا پیدا کنی مقاله چاپ کن یک وام میدهند دو تومن در عوض 9 میلیارد پس می‌گیرند تازه اگربتونی قسط بدی
    • NL ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      4 0
      سلام. وام یک میلیارد رو تقریبا بعد از ۴ ماه دوندگی گرفتم. بازپرداخت ۲۰ ساله با نرخ سود ۲۳ درصد که هر قسطش میشه ۱۹.۴۰۰ میلیون.
    • موسوی NL ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      3 0
      وام یک میلیارد اقساط ۲۰ ساله با نرخ سود ۲۳ درصد ک هر قسط میشه ۱۹ میلیونو چهارصد. سند ملک باید ۲۰ سال تو رهن بانک باشه. یعنی بانک مالک اون ساختمونه. برای وام یک میلیاردی باید قیمت ملک حداقل ۴ میلیاردو ششصد باشه یعنی همون پولی که شما بعده ۲۰ سال پرداخت میکنید.
    • م آ IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      2 0
      چطور باید برای دریافتش اقدام کنیم؟ مراحلش چیه؟
    • علی آذری DE ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 10
      جناب آقای خطیبی یک نظری به کارمندان ستادی و پژوهشی وزارت عتف هم بفرمایید. ما هم تو این وزارتخانه عتف که بوی ارباب و رعیتی می دهد ، کار می کنیم .همه که نباید هیات علمی شوند. دو قطبی ترین و تبعیض آمیزترین وزارتخانه همین وزارتخانه عتف است چون همه پستهای مدیریتی و امکانات مال هیات علمی هاست .
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      1 0
      همش تبلیغات است هیات علمی استادیار با بیست سال سابقه دانشگاه آزاد کمتر از بیست میلیون تومان حقوق دارد اون وقت وام دو میلیارد تومان با اقساط حدود ۳۸ میلیون رو می تونه بگیره!!!؟؟؟؟ تازه این وام باید بیست درصد خونه ای باشد که خریداری میکنید. یعنی طرف باید خودش حدود ۸ میلیارد داشته باشد
    • رضایی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 0
      متاسفانه بانک ها همکاری نمی کنند و وزارت علوم هم فقط یه معرفی نامه میده و دیگه کاری ندارند و هیات علمی گرفتار میشه باید ماشین بفروشه و ... تا قولنامه کنه ، تا شاید وام را بهش بدهند........... کاش وزارت علوم قبل از معرفی به بانک، به فکر بودجه اش هم می بود .....