۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳

معاون استاندار سمنان خبر داد؛

اجرای طرح‌های «زندگی با آیه‌ها» و «سواد قرآن» در استان سمنان

اجرای طرح‌های «زندگی با آیه‌ها» و «سواد قرآن» در استان سمنان

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از اجرای دو طرح بزرگ قرآنی در استان شامل زندگی با آیه‌ها موسوم به مسطورا و طرح سواد قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده بعد از ظهر چهارشنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان به میزبانی آموزش و پرورش از اجرای دو طرح بزرگ قرآنی در استان شامل زندگی با آیه‌ها موسوم به مسطورا و طرح سواد قرآنی خبر داد.

وی افزود: طرح مسطورا شامل زندگی با آیه‌های قرآن ویژه ماه رمضان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی از سوی تبلیغات اسلامی برگزار شده که کار بسیار خوبی است، افزود: طرح سواد قرآن پایه دومین طرحی است که امسال شاهد اجرای آن در استان خواهیم بود و مخاطب آن همه کسانی هستند که توان خواندن قرآن را دارند اما سواد ندارند.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: این طرح‌ها می‌تواند در راستای بهبود توسعه تعلیم و آموزش و پرورش با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های متولی امر، نقش مؤثری ایفا کند.

ریواده در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: ایجاد هماهنگی در سطوح داده‌های جمعیتی ما در سراسر استان به‌منظور وحدت رویه و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، امری ضروری است و کودکان لازم تعلیم در سطح استان بایست شناسایی و در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی برنامه‌ریزی‌های لازم برای این گروه اتخاذ شود.

وی افزود: پراکندگی افراد بی‌سواد و کم‌سواد در سراسر استان به‌ویژه اقدامات انجام‌شده در قالب طرح ۲۰۲۰ محله برای ۳۲ محله، باید شناسایی و احصاء و با همکاری و تعامل بین استانداری و دستگاه‌های عضو اجرایی شود.

معاون استاندار سمنان در پایان سخنانش مأموریت‌محور بودن، طراحی و ایجاد پایگاه‌های محلی، طراحی ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین در حوزه سوادآموزی، مهارت‌آموزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای آموزش سواد عاطفی، اقتصادی و… به جامعه‌هدف را خواستار شد.

کد خبر 6054704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha