۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲

رییس کل بازرسی خراسان شمالی:

اطاله پاسخگویی به مردم در ادارات خراسان شمالی باید کاهش یابد

اطاله پاسخگویی به مردم در ادارات خراسان شمالی باید کاهش یابد

بجنورد_ رییس کل بازرسی خراسان شمالی گفت: پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در ادارات خراسان شمالی باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق اسپیدکار در شورای اداری خراسان شمالی که ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد با اشاره به بازدیدهای سرزده تیم‌های اداره کل بازرسی استان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان‌های استان اظهار کرد: تیم‌ها بازرسی در گروه‌های پنج‌نفره به بازدیدهای سرزده از ادارات شهرستانی پرداختند و مشکلات موجود را احصا کردند.

رییس کل بازرسی خراسان شمالی با اشاره به برخی از ضعف‌های موجود در ادارات شهرستانی تصریح کرد: برخی مدیران کل نسبت به بازدید از ادارات شهرستانی اهمال دارند و در این عرصه باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: عدم دقت در میزان ساعت کاری کارکنان ادارات، اطاله درخواست‌های مردمی خارج از میزان عرف و نیز بی نظمی در امور مستندسازی اقدامات و امور مالی و اداری از جمله دیگر نواقص و نقاط ضعف موجود در این بازدیدها بوده است.

اسپیدکار با تاکید بر لزوم آشنایی مدیران نسبت به قوانین و حدود و اختیارات هر عنوان مسئولیتی ادامه داد: مدیران باید برای دریافت هر مسئولیتی دوره آموزشی لازم را بگذرانند تا نسبت به حدود اختیارات هر پست اداری آشنا باشند.

وی خواستار انتصاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری شد و خاطر نشان کرد: استقرار ادارات در شهرستان‌های تازه تأسیس و نیز عدم تصرف در اموال بیت‌المال و همچنین ملاحظه و دقت در حفظ و نگهداری این اموال باید مدنظر مدیران استانی و شهرستانی باشد.

رییس کل بازرسی خراسان شمالی همچنین درباره شرایط عفاف و حجاب کارمندان نیز گفت: شرایط فعلی در حد مناسب است اما کارمندان دولت باید مسئله عفاف و حجاب را نه فقط در زمان اداری و در مجموعه اداره محل کار بلکه در تمامی اوقاف و مکان‌های عمومی مدنظر داشته باشند.

وی در انتها با انتقاد نسبت به شرایط ایجاد شده در جاده بجنورد به آشخانه در محدوده پل خندقلو تصریح کرد: استاندار و مدیران مربوطه باید نسبت به رفع نواقص یا ایمن‌سازی لازم در این عرصه را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 6056320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha