۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۶

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است

طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تصویب طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری با حضور مسوولان و وزرای مربوطه مصوب شد که امید است در پیشبرد اهداف استان موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری عصر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و به ویژه سردار شهید زاهدی، اظهار کرد: این شهید والامقام شخصیتی شجاع و معنوی داشت و همواره از مظلومان و محرومان دفاع می‌کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سال گذشته در استان، افزود: سال گذشته سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان انجام شد که برکات و مصوبات بسیار خوبی برای استان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه پیشرفت و توسعه استان‌های زاگرس‌نشین یکی دیگر از اتفاقات مثبت سال گذشته بود، ادامه داد: در این راستا تاکنون پنج جلسه در تهران توسط معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو تشکیل شده است همچنین سال گذشته اولین سالی بود که روز چهارمحال و بختیاری به صورت رسمی برگزار شد.

حیدری عنوان کرد: سال گذشته شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه در کشور بودیم که چهارمحال و بختیاری نیز از منظر حضور مردم در انتخابات و تأمین امنیت این رویداد بزرگ یکی از استان‌های پیشتاز در کشور بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۲۰ فروردین ماه و روز فناوری هسته‌ای، اضافه کرد: این فناوری جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در مسیر دستیابی به موفقیت در این زمینه نیز شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های مهم به ویژه در بحث تأمین نیز یکی دیگر از اتفاقات مهمی بود که طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری شاهد بودیم، حل چالش‌های آبی استان پیگیری و جهاد آبرسانی به روستاها انجام شد و درنتیجه شاهد برطرف شدن بخش عمده‌ای از تنش آبی موجود در استان بودیم.

حیدری خاطرنشان کرد: تصویب طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری با حضور معاونان رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان محیط زیست و وزرای مربوطه مصوب شد که امید است در پیشبرد اهداف استان مؤثر واقع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با وجود اینکه این استان کوهستانی است و از نظر تأمین زمین با مشکلاتی مواجه است اما درخصوص تأمین زمین موردنیاز نهضت ملی مسکن در کشور دارای رتبه ۱۰ هستیم همچنین استان در اجرای طرح جوانی جمعیت وضعیت مطلوبی دارد، نظارت بر بازار مسکن نیز به صورت مستمر درحال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن شاهد اثرات مثبتی بر بازار مسکن نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی و عمدتاً فرهنگی در چهارمحال و بختیاری بودجه درنظر گرفته می‌شود، افزود: این استان یکی از مناطق بکر گردشگری در کشور است تهران همین راستا طی س گذشته ۸۰ مجوز گردشگری و بوم‌گردی صادر شد که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان شود.

حیدری با اشاره به اعتبارات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: اعتبارات قابل توجهی به شهرستان کوهرنگ و مناطق بازفت و صمصامی تخصیص داده شده است و اعتبار قابل توجهی در جاده‌ها، فاضلاب، مدارس، خانه‌های بهداشت و… در قالب سند توسعه کوهرنگ در نظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان به صورت مستمر انجام می‌شود همچنین پیگیری مصوبات این سفر، پیگیری ستاد استان‌های زاگرس‌نشین و تحقق شعار سال از اولویت‌های بعدی است که به صورت جدی درحال انجام است.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه چهارمحال و بختیاری وحدت و همدلی است که موضوعی بسیار راهبردی است، یکی از مواردی که باعث کند شدن عملکرد استان می‌شود پرداخت به حاشیه‌ها بوده است بنابراین تلاش می‌شود با وحدت، همدلی و برادری از تمامی ظرفیت استان استفاده شود.

حیدری تصریح کرد: بهره‌برداری از چاه‌های نفت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است و مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شده که در آینده نیز موضوع پیگیری خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سیاست دولت همواره توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات و توجه به مناطق کمتر برخوردار است برای مثال در شهرستان اردل که یکی از شهرستان‌های محروم استان است اعتبارات و پروژه‌های خوبی دیده شده است.

کد خبر 6072696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha