۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴

خاصه‌باف مطرح کرد؛

از سرانجام ساخت «تم پارک» تا ۱۶ ابر پروژه ویژه برای پایتخت

از سرانجام ساخت «تم پارک» تا ۱۶ ابر پروژه ویژه برای پایتخت

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های مربوط به اجرای ابر پروژه‌ها گفت: جذب ۸۰ همت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید خاصه‌باف مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در نشست خبری با اشاره به تغییر سیاست‌ها و رویکردهای این سازمان گفت: نگرش برد برد با همکاری بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با همکاری شهرداری ۱۵ پروژه بلاتکلیف سال گذشته مشکلات آن رفع شد و برای جذب ۸۰ همت سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری سعی کردیم که برنامه‌هایی را در راستای تحقق شعار سال تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بودجه محقق شده سازمان ۱۲۶ درصد بود، گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه محقق سازمان در سال جاری بوده است.

ایجاد پنجره واحد برای سرمایه گذاری

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: ۱۶ ابر پروژه نیز احصا شده و ۱۰۲ همت جذب سرمایه‌گذاری برای آن پیش بینی شده است.

خاصه باف همچنین از راه اندازی داشبورد مدیریتی سرمایه‌گذاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: مقدمات ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری نیز فراهم شده و هیأت‌های اندیشه ورز تشکیل شده است.

سرمایه گذاری برای پروژه راه اندازی دستگاه زباله سوز

خاصه باف درباره سرانجام موضوع سرمایه گذاری برای پروژه راه اندازی دستگاه زباله سوز گفت: جزئیات فنی را باید از دوستان پسماند بپرسید ولی کار با مشارکت سرمایه گذار خارجی با اعتبار ۶۶۰ میلیون دلار است تا تولید برق هم صورت گیرد و مطالعات صورت گرفته و نتیجه را به سازمان پسماند اعلام تا کارها انجام شود.

سرانجام ساخت هتل‌های جنگلی

وی در خصوص ساخت هتل‌های جنگلی در برخی از بوستان‌های جنگلی هم با تاکید بر اینکه هنوز هیچ مجوزی صادر نشده است، گفت: هنوز طرح نهایی نشده و به همین دلیل هم هیچ مجوزی صادر نشده اما روز گذشته با یک مجموعه فاخر که اسم آن را قید نمی‌کنم جلساتی در مورد ساخت هتل‌های جنگلی داشتیم.

سرانجام احداث «تم پارک»

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران درباره احداث «تم پارک» گفت: مکاتبات متعددی را با سازمان‌های محیط زیست از جمله منابع طبیعی داشته‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده و سرمایه‌گذار خواسته نشدنی دارد و از طرفی سرانه رفاهی شرق تهران اندک است و جلسه کارشناسانه برگزار و مطالعات در حال انجام است. در صددیم بدون آسیب به بافت فضای سبز در صددیم برنامه فرهنگی و تفریحی ایجاد کنیم. طرح باید پیوست ترافیکی داشته باشد و شاید مکان آن تغییر یابد.

وی در مورد مسأله آلودگی هوا و اینکه آیا جذب سرمایه برای مقابله با این معضل دارید، گفت: جذابیت در این راستا برای سرمایه‌گذار نیست ولی در حوزه حمل و نقل عمومی مذاکرات با چند کشور خارجی صورت گرفته که پس از تهیه اتوبوس و تاکسی‌های برقی، کشورهای دیگر مجموعه‌های تولیدی و شرکت به ایران بیاورند تا از سرمایه‌گذاری آنها استفاده کنیم.

اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر تهران در حال تدوین

وی با بیان اینکه اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر تهران در حال تدوین است، اظهارکرد: در راستای تحقق شعار سال یک کارگروه تشکیل شده است که با محوریت سازمان سرمایه‌گذاری در همه ادارات مختلف این مهم پیگیری می‌شود و در نظر داریم در هر منطقه یک پروژه مسکونی با مشارکت مردم ایجاد کنیم و هر شهروندی متناسب با وسع مالی خود از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری خریداری کند.

در هر منطقه یک پروژه با کاربری مسکونی شناسایی می‌کنیم

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه در هر منطقه یک پروژه معرفی می‌شود که شهروندان می‌توانند برای ثبت‌نام به یک سامانه بروند و یا به اداره کل برنامه‌ریزی شهرداری تهران مراجعه کنند، گفت: این طرح از سوی معاونت مالی پیشنهاد شده است و در نظر داریم در هر منطقه یک پروژه را عمدتاً با کاربری مسکونی شناسایی کنیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری این مهم را پیش ببریم.

سرانجام پروژه هزار و یک شهر

خاصه باف همچنین در مورد سرانجام پروژه هزار و یک شهر با اشاره به اینکه متأسفانه این پروژه در گردابی افتاد که به نظر من بخش زیادی از این گرداب فضای سیاسی بود و پروژه را به سمتی برد که انجام نشود، اظهارکرد: البته طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل نکرد و شریک ما نیز معتقد است که متعاقباً شهرداری هم به تعهدات خود عمل نکرده و نهایتاً پروژه‌ای که قرار بود سال ۹۶ تمام شود، حالا در حد پیشرفت ۱۷ درصدی قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید شهردار تهران از این پروژه ادامه داد: با شریک‌مان جلسات زیادی برگزار کردیم و شریک اعلام کرد که قراردادی که در آن زمان منعقد کرده آورده‌های اقتصادی را تأمین نمی‌کند و شریک خواستار تغییر در قرارداد بود و تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت زمانی دارد که نسبت به ارائه پیشنهاداتش اقدام کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: اگر به توافق رسیدیم تا پایان سال آینده باید پروژه هزار و یک شهر عملیاتی شود و اگر به توافق نرسیدیم و سرمایه‌گذار انصراف بدهد می‌توانیم برنامه‌های دیگری داشته باشیم اما نکته مهم این است که با شریک به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است به جای دعاوی حقوقی با توافق موضوع را جلو ببریم.

کد خبر 6085106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha