۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳

پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

جشنواره ملی تئاتر رضوی رخدادی مبارک برای بهتر کردن جهان

جشنواره ملی تئاتر رضوی رخدادی مبارک برای بهتر کردن جهان

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی به هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفدهمین جشنواره تئاتر ملی رضوی پیام داد. در متن پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا علی ابن موسی‌الرضا (ع) صلوات خاصه و سلام و ارادت همواره ما خدمت آفتاب همیشه پر فروغ خراسان وقریب قلوب ایرانیان. دهه کرامت، مجال نیکو و مغتنمی است برای ما ایرانیان که عاشقانه دل به نور عصمت و ولایت بسپاریم و بهانه‌ای برای هنرمندان با ذوق و عاشق که با زبان هنر تاثیرات معنوی و آموزه‌های اخلاقی خداوند عصمت و طهارت را به قلم زیبا، زیبا بنگارند و به زیبایی روی صحنه ببرند که ذات هنر، چیزی جز زیبایی و نور نیست.

بنده پیشتر گفته‌ام و باز می‌گویم که به حال شما هنرمندان غبطه می‌خورم که در این وادی پر فیض قدم برداشته، برای تبیین ارزش‌های اخلاقی و باورهای قلبی ایرانیان و پیروان صادق آن حضرت تلاش می‌کنید. خداقوت و راهتان مستدام.

در سال جاری، برگزارکنندگان جشنواره‌های تئاتر رضوی و مسؤولان بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، هوشمندانه و با تدبیری برپایه تجربیات ارزنده پیشین، با برگزاری غیر متمرکز این دوره از جشنواره علاوه بر توجه به عدالت فرهنگی در حوزه هنر، تلاش کرده‌اند با گسترش اجراهای عمومی و ایجاد امکان بهتر و بیشتر برای گروه های نمایشی نقاط مختلف کشور، شرایط مطلوب تری را به دور از فضاهای هیجانی و رقابتی مرسوم، برای مواجهه جدی آثار هنری با مضمون دینی و انسانی، با مخاطب عمومی و شهروندان عزیز ایران اسلامی فراهم نمایند.

این رخداد مبارک در راستای رسالت ناب هنر نمایش برای بهتر کردن جهان، دریچه روشنی است تا از آن به روزهای پر امیدتر و موفق تر نمایش ایران چشم داشته باشیم. امید که در این مهم، توجه ویژه حضرت عشق، آفتاب هشتم، دلیل روشن راهمان باشد.

خاضعانه از همت و تلاش صادقانه مدیران کل و همکارانم در استانها، ستاداجرایی این رویداد، هنرمندان شریف و همراهی دغدغه‌مند مخاطبان هنر دوست و هم وطنان عزیز در برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی قدردانی می‌کنم. امید که در پناه مهر ماندگار امام رئوف همواره پیروز و سربلند باشید.»

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار درشهرهای محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6103274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha