۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵

وزیر ارشاد مطرح کرد:

باانتشار فیلم‌های بدون مجوز برخورد می‌کنیم/خزاعی تجربه دبیری دارد

باانتشار فیلم‌های بدون مجوز برخورد می‌کنیم/خزاعی تجربه دبیری دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست رونمایی از اثر «مائده» ضمن اشاره به تجربه محمد خزاعی و مسبوق به سابقه بودن انتصاب باحفظ سمت از ممنوعیت انتشار فیلم های بدون مجوز گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست رونمایی از تازه‌ترین اثر حسن روح‌الامین با عنوان «مائده» در جمع خبرنگاران، گفت: نشان درجه یک هنری که به آقای روح الامین اهدا شد معادل مدرک دکتری در شورای ارزشیابی ما محسوب می‌شود و این سنت خوبی در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) است که هر سال و در دهه کرامت تابلو نفیسی آماده و رونمایی می‌کنند.

وی افزود: به انقلاب اسلامی عزیزمان افتخار می‌کنیم که این چنین استعدادهای درخشانی را به عرصه هنر تحویل داده است و امیدوارم روح الامین مسیر حرکت در سنت هنری متعلق به مکتب انقلابی را که در آن عشق، عاطفه، عدالت و عقلانیت توامان وجود دارد با قوت ادامه دهد.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر انتصاب با حفظ سمت محمد خزاعی به دبیری چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: اینگونه انتصاب به دبیری جشنواره فیلم فجر در سال‌های قبل هم وجود داشته است و مسؤول سازمان سینمایی دبیر جشنواره فیلم فجر بوده است و ما طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم دبیری این دوره از جشنواره فیلم فجر را خود آقای خزاعی بر عهده بگیرند. محمد خزاعی پیش از این نیز سابقه دبیری جشنواره را داشته است و امیدواریم بتوانیم شاهد ارتقا این دوره از جشنواره باشیم.

اسماعیلی در جواب سوال خبرنگاری مبنی بر ارسال آثار بدون مجوز به جشنواره‌های خارجی و فیلم محمد رسول‌اف، گفت: تولید و انتشار فیلم‌هایی که مجوز ندارند ممنوع و خلاف قانون است. ما و سایر نهادها در قبال آن وظیفه داریم و ضرر این تخلفات بیش از همه متوجه جامعه سینمایی می‌شود و هر جا این روند را مشاهده کنیم از آن جلوگیری می‌کنیم. در جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد خودمان را تنظیم‌گر فضای فرهنگی و نگهبان قانون می‌دانیم و از این مرزهای قانونی صیانت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر گمانه‌ها نسبت به عدم استقبال از نمایشگاه کتاب، یادآور شد: با توجه به اینکه برای افراد حاضر در نمایشگاه پیامک ارسال می‌شود، آمار دقیق داریم و استقبال خوبی از نمایشگاه شده است، امسال در کنار تبلیغات حضور در نمایشگاه به تبلیغ سامانه مجازی می‌پردازیم و یارانه این بخش را افزایش داده‌ایم. در تلاش هستیم عدالت فرهنگی اتفاق بیافتد و نمی‌دانم دوستانی که این صحبت‌ها را می‌کنند آیا خود در نمایشگاه حضور دارند؟ به عنوان مثال روز جمعه ما نسبت به مدیریت جمعیت فراوانی که در نمایشگاه حضور داشتند نگران بودیم.

اسماعیلی در رابطه با تشکیل بنیاد پویانمایی، توضیح داد: بنیاد پویانمایی به ابلاغ رئیس‌جمهور رسیده است و هیات امنا توسط بنده معرفی شده‌اند. قرار است در اولین جلسه شورای انقلاب فرهنگی و احتمالا سه‌شنبه پیش رو تصویب شود و پس از تصویب هیات امنا می‌توانیم مسائل هیات‌مدیره و سایر اقدامات را دنبال کنیم.

کد خبر 6104139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha