۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۰

اخبار نمایشگاه کتاب؛

نظر مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه درباره نمایشگاه کتاب تهران

نظر مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه درباره نمایشگاه کتاب تهران

مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه گفت: ابعاد نمایشگاه کتاب تهران حیرت انگیز است و این رویداد از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب است که تاکنون دیده‌ام.

به گزارش خبرگزاری مهر، دمیتری باک منتقد ادبی و مدیر موزه دولتی تاریخ ادبیات روسیه با اشاره به اینکه اولین بار است به ایران آمده و از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده، گفت: با وجود آنکه تاکنون بیش از ۱۰۰ نمایشگاه کتاب در کشورهای مختلف دیده‌ام، واقعا ابعاد نمایشگاه کتاب تهران حیرت انگیز است و به نظرم نمایشگاه کتاب تهران، جز بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب است که تاکنون دیده‌ام.

وی افزود: متاسفانه با آثار نویسندگان معاصر ایرانی آشنایی چندانی ندارم اما در دانشگاه با بیشتر شاعران و نویسندگان کلاسیک و مشهور ایرانی نظیر خیام، حافظ، فردوسی، سعدی، مولوی و دیگر شخصیت‌های بزرگ ادبی ایرانی آشنا شدم.

باک در ادامه سخنان خود گفت: به نظرم ادبیات و فرهنگ ایران و روسیه، بسیار به هم نزدیک است. در همین نمایشگاه جلسه‌ای بود که در مورد پوشکین نویسنده و شاعر مشهور روسیه صحبت کردیم که آثارش اقتباس‌هایی از آثار حافظ و حتی آیات قرآن داشت.

وی گفت: نمایشگاه کتاب روسیه در اواخر ماه آگوست و اوایل ماه سپتامبر (شهریور) در مسکو برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران هر سال در این نمایشگاه حضور پررنگی دارد که معمولا هم غرفه بزرگی برپا می‌کند. بسیار مشتاقم تا نویسندگان ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و با نویسندگان روس دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

کد خبر 6104817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha