۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۶

در نشست رسانه‌ای مطرح شد؛

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان بوشهر

 برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان بوشهر

بوشهر- معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: برنامه‌های هفته میراث فرهنگی از ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله ابراهیمی عصر سه‌شنبه در نشست رسانه‌ای به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: برنامه شاهنامه‌خوانی با موضع روز پاسداشت زبان فارسی و روز فردوسی در موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس و کاروانسرای مشیر الملک برازجان به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، مشارکت مردمی، مسئولیت اجتماعی به‌عنوان شعار ملی هفته میراث فرهنگی انتخاب‌شده است، افزود: نشست تخصصی اهمیت موزه، نمایشگاه اشیا تاریخی، بازدید رایگان برپایی نمایشگاه از آثار مکشوفه و نمایش آن برای اولین بار و تجلیل از فعالان حوزه میراث فرهنگی بندر تاریخی سیراف از جمله برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی است.

ابراهیمی اضافه کرد: تجلیل از فعالین میراث فرهنگی و یگان حفاظت، تجلیل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احیا اماکن تاریخی ریایی نمایشگاه از آثار مکشوفه و نمایش آن برای اولین بار، نشست تخصصی تاریخ تحولات بافت تاریخی بوشهر با نگاهی بر ابنیه تاریخی خارج از محدوده بافت ویژه دانشجویان و فعالین میراث فرهنگی و نشست هم‌اندیشی با موضوع حفاظت از بافت تاریخی از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی است.

وی افزود: جشن ولادت امام رضا (ع) برپایی نمایشگاه از آثار مکشوفه و نمایش آن برای اولین بار از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: رونمایی از کتاب زائر خضر خان اهرمی، نمایشگاه اسناد تاریخی برپایی نمایشگاه از آثار مکشوفه و نمایش آن برای اولین بار، نمایشگاه عکس کاوش‌های باستان‌شناسی استان ریایی نمایشگاه از آثار مکشوفه و نمایش آن برای اولین بار، برگزاری کارگاه آموزش آشنایی با میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی بافت بوشهر ویژه کودکان و نوجوانان، پاک‌سازی آثار و ابنیه تاریخی بندر سیراف و بازدید گروه‌های دانش‌آموزی از مجموعه کاخ‌های هخامنشی دشتستان از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی است.

ابراهیمی اضافه کرد: بازدید نیروهای دریایی به همراه خانواده‌ها، پخش فیلم ۵۰۰ سال مقاومت بوشهر به مناسبت روز مقاومت ایثار و پیروزی و نمایشگاه اسناد نهضت رئیسعلی دلواری از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی است.

کد خبر 6106443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha