۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸

رئیس پارک علم و فناوری لرستان:

مجوز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد تمدید شد

مجوز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد تمدید شد

خرم‌آباد - رئیس پارک علم و فناوری لرستان از تمدید مجوز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین طاهری گراوند امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مجوز اصولی فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بروجرد از سوی شورای گسترش آموزش عالی کشور به مدت دو سال تمدید شد.

وی گفت: با عنایت به اینکه شهرستان بروجرد از جمله شهرستان‌های فعال استان در حوزه فناوری بشمار می‌رود و دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) با داشتن رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی ظرفیت بالقوه‌ای برای تقویت فناوری در شهرستان محسوب می‌شود؛ در اسفندماه سال گذشته در راستای استفاده از ظرفیت اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان این دانشگاه در عرصه فناوری و کارآفرینی به‌منظور رونق اقتصادی در این شهرستان و ارتقای مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد، تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری لرستان و دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) منعقد شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ موضوع مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بروجرد در کمیسیون گسترش فناوری و نوآوری شورای گسترش آموزش عالی کشور مطرح و علاوه بر تمدید مجوز اصولی، وابستگی سازمانی این مرکز به‌صورت مشترک بین این پارک و آن دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

طاهری گراوند با اشاره به اینکه عمده صاحبان ایده از اعضای هیئت‌علمی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه آیت‌الله بروجردی در مدیریت این مرکز، شاهد افزایش مشارکت دانشجویان در رونق تولید و اشتغال‌زایی دانش‌بنیان در شهرستان بروجرد باشیم.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری لرستان و پارک علم و فناوری نیرو

وی در ادامه سخنان خود، گفت: باهدف استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پارک علم و فناوری لرستان و پارک علم و فناوری نیرو (وابسته به پژوهشگاه نیرو) برای حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت آب و برق در راستای رفع نیازمندی‌های این صنعت، تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین منعقد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه به توسعه بازار محصولات ساخته شده توسط شرکت‌های پارک لرستان و تسهیل استفاده آنها از آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع پژوهشگاه نیرو، تسهیلات مالی صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی و همچنین تسهیل حضور این واحدها در فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران منجر شود.

محمدعلی حمزه‌ای مسئول مرکز رشد صنعت آب و برق شعبه غرب پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه همکاری طرفین منجر به شناسایی ظرفیت‌های عرضه و تقاضای فناوری در منطقه خواهد شد، افزود: همچنین همکاری در جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی جهت توسعه محصول شرکت‌های مورد حمایت طرفین و ایجاد شبکه تعاملی بین واحدهای فناور مستقر در هر دو پارک از دیگر نتایج مثبت این همکاری خواهد بود.

کد خبر 6107471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha