۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵

وزیر صمت:

حمایت از تولید با قطع برق صنایع ممکن نیست

 حمایت از تولید با قطع برق صنایع ممکن نیست

بابل- وزیر صمت گفت: حمایت از تولید با قطع برق صنایع و واحدهای تولیدی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بابل با اشاره به اینکه استان مازندران دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری است، بیان کرد: صنایع استان باید بر پایه طرح‌های سودده و صادرات محور متکی باشد و در کنار صدور مجوزها نظارت کافی نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: صنعتی که فقط به یک بازار کوچک محدود باشد موفق نیست در حالی که اسم و برند شرکت‌های مطرح در جهان شناخته شده است.

وزیر صنعت ومعدن و تجارت بیان کرد: یک صنعتگر خوب باید ابتدا به توانایی‌های خود و اطرافیانش فکر کند و سپس به منابع دیگر مالی و بانک‌ها متکی باشد.

وزیر صنعت و معدن وتجارت عنوان کرد: بخش خصوصی مستقل و قوی ضامن بقای توسعه کشور است و اگر هدف ساختن کشور است باید به قواعد فلسفه توسعه گردن نهیم و این منطق به شکل دستوری عوض نخواهد شد.

علی آبادی با بیان اینکه باید به تخصص و علم و تجربه‌های جهانی پایبند باشیم، ادامه داد: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مطالبات فعالان اقتصادی و با سرکوب ارز، دخالت در امور بخش خصوصی و به‌کارگیری غیر متخصصان عمل کنیم و بعد که به دلیل این عملکرد موج مهاجرت شکل گرفت، مسئولیت آن را نپذیریم.

وزیر صمت گفت: نمی‌توان با شعار حمایت از تولید، برق واحدهای صنعتی را قطع و زیرساخت‌ها را رها کرد و نمی‌توان شعار دلار زدایی سر داد اما همه اقتصاد را در گروی نرخ ارز قرار داد.

وزیر صنعت و معدن وتجارت در پایان سخنانش با اشاره به توجه به تحلیل وضعیت صنعت استان مازندران اذعان کرد: پایین بودن سهم بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی استان و عدم جذب مناسب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در استان، بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است.

کد خبر 6108384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha