۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

یک نشست عربی برای دفاع از تل آویو!

یک نشست عربی برای دفاع از تل آویو!

انتقاد از بی نتیجه بودن نشست‌های سران کشورهای عربی و بررسی اقدامات غیرقانونی آمریکا در سوریه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بی نتیجه بودن نشست‌های سران کشورهای عربی و بی تأثیر بودن این نشست‌ها بر تحولات مهم جهان عرب و اسلام به ویژه اوضاع فلسطین باعث شده بسیاری از تحلیلگران زبان به انتقاد از این نشست‌ها باز کنند.

یک نشست عربی برای دفاع از «اسرائیل»!

روزنامه المراقب العراقی در خصوص نشست سران عربی در منامه بحرین نوشت: تحلیلگران معتقدند که نشست‌های سران کشورهای عربی تأثیر خود را به دلیل اختلافات میان دولت‌های این کشور و پیروی بسیاری از آنها از برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه از دست داده اند؛ بنابراین نشست‌های مذکور تبدیل به سخنرانی‌های بی حاصل که هیچ تأثیری بر مسائل مهم و حساس منطقه ندارد شده است.

یک نشست عربی برای دفاع از «اسرائیل»!

روزنامه القدس العربی در خصوص اوضاع غزه نوشت: به نظر می‌رسد اشغالگران صهیونیست همزمان دامنه حملات ویرانگر خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه گسترش داده اند. لشکرکشی به شهر رفح که هر روز گسترش پیدا می‌کند نشان می‌دهد کابینه تل آویو به دنبال پایان دادن به جنگ و یا حتی امضای یک توافقنامه جزئی برای توقف کشتار فلسطینی‌ها نیست و قصد اشغال نوار غزه و باقی ماندن در این باریکه را دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده بیش از نیم میلیون فلسطینی ساکن مناطق مختلف شهر رفح این بخش‌ها را به سمت خان یونس و مرکز غزه ترک کرده اند. همین مساله باعث وخامت اوضاع بهداشتی و بحران انسانی در غزه شده است. برخی از این آوارگان پیاده، خود را به مناطق دیگر می‌رسانند بدون آنکه محل اسکانی در این مناطق داشته باشند. اشغالگران صهیونیست مانند همیشه قبل از لشکرکشی به یک منطقه، آن را با بمباران هوایی نابود می‌کنند.

یک نشست عربی برای دفاع از «اسرائیل»!

روزنامه رأی الیوم درباره معضلات پیش روی نتانیاهو نوشت: عنصر غافلگیری عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی باعث شد دشمن حیران و سرگردان شده و هیچ طرح و برنامه‌ای برای دوران پساجنگ در غزه نداشته باشد. یکی از دستاوردهای عملیات نیروهای مقاومت فلسطین ایجاد همین سرگردانی در کابینه رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. کشتار وحشیانه مردم فلسطین باعث شده وجهه رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی مخدوش شود. ارتش اسرائیل که در غزه شکست خورده و نتوانسته اهداف اعلام شده را محقق سازد تلاش کرد با لشکرکشی به رفح این شکست را جبران کند اما از نخستین روزهای حمله به این شهر با عملیات ویژه و منحصر به فرد نیروهای مقاومت رو به رو شد.

یک نشست عربی برای دفاع از «اسرائیل»!

روزنامه سوری الثوره درباره نشست بحرین نوشت: بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند نشست سران عربی در بحرین تبدیل به نشست حمایت از فلسطین شده و از این موقعیت برای حمایت از نیروهای مقاومت که طی بیش از هفت ماه گذشته در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده استفاده شود. شکست این رژیم دیگر برای جهانیان ثابت شده به طوری که در حتی در کشورهای حامی تل آویو شاهد حمایت‌های مردمی از فلسطین هستیم. امروزه ملت‌های عربی منتظر هستند نتایج ملموسی از نشست سران عربی برای پایان دادن به اختلافات داخلی و حمایت از محور مقاومت دریافت کنند.

یک نشست عربی برای دفاع از «اسرائیل»!

روزنامه العربی الجدید درباره رژیم صهیونیستی نوشت: اختلافات عمیقی میان سران رژیم صهیونیستی وجود دارد که می‌تواند باب درگیری‌های سیاسی را فراتر از چارچوب‌های تعیین شده باز کند که حتی به درگیری‌های اجتماعی و قانونی نیز برسد؛ همان طور که طی دوشنبه گذشته در مراسم یادبود نظامیان به هلاکت رسیده در درگیری‌های اسرائیل شاهد آن بودیم. رژیم صهیونیستی در درون خود اختلافات عمیق زیادی در خصوص ماهیت این رژیم، سیستم قانونی آن، مرزها و دیگر مسائل دارد.

عملیات طوفان الاقصی باعث شد باب این اختلافات به صورت کامل باز شود. نتانیاهو همواره از بحث کردن درباره دوران پساجنگ در غزه فرار می‌کند چرا که عمق شکاف‌های داخلی در جامعه صهیونیست‌ها را در این خصوص می‌داند. جریان‌های تندرو خواهان شهرک سازی ها در نوار غزه بعد از کشتار یا مهاجرت تمام ساکنان آن هستند و برخی دیگر خواهان تکرار تجربه ایجاد تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه و تقسیم این باریکه به بخش‌های کوچک‌تر و اشغال برخی از این بخش‌ها.

یک نشست عربی برای دفاع از «اسرائیل»!

روزنامه یمنی المسیره نیز در خصوص نشست سران عربی نوشت: چه بسا انتخاب شهر منامه برای برگزاری نشست سران عربی بی ارتباط با پوچ بودن این نشست‌ها نباشد. در این شهر تعدادی از سران کشورهای عربی جمع شدند تا به خواب خود (نوم) ادامه دهند. نشست مذکور بدون هیچ تصمیم عملی برای پایان داند به دردهای یک ملت عربی در حال نابودی به پایان رسید. این در حالی است که برخی از این به اصطلاح حاکمان عربی از جنبش حماس به دلیل دفاع از خود انتقاد می‌کنند و می‌گویند اقداماتی که مانع از دریانوردی اسرائیل می‌شود باید به پایان برسد! نشست سران عربی بیشتر شبیه نشست دفاع از رژیم صهیونیستی بود.

یک نشست عربی برای دفاع از «اسرائیل»!

روزنامه سوری الوطن در خبری در خصوص اقدامات غیرقانونی آمریکا در این کشور نوشت: منابع رسانه‌ای اعلام کرده اند که آمریکایی‌ها در حال تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه هستند. بر اساس این گزارشات، یک هواپیمای باری وابسته به نیروهای آمریکا به همراه تجهیزات نظامی و لوجستیکی در پایگاه اشغالگران در میدان نفتی العمر واقع در حومه دیرالزور فرود آمده است. این تجهیزات نظامی دومین محموله طی ۷۲ ساعت گذشته است که با هدف تقویت پایگاه اشغالگران در برابر حملات احتمالی ارسال می‌شود.

کد خبر 6111834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدا.. IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 3
      وای وای....چقدر ذلت پذیرید؟
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 3
      عرب صهیونی بنویسید عرب صهیونی = بشکه نجاست ابلیس حالا اگه علیه ایران قرار بود غلطی بکنند ، الساعه جیره خورهای ابلیسی تصمیم می گرفتند
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 3
      بعضی از سران عرب اجداد آنها یهودی است و یا در ظاهر مسلمان هستند
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 1
      تو که میدونی جریان چیه پس چرا کاسه داغ تر از اش شدید
    • آلاله IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      حکام عرب مزدوران و دزدان گماشته ی آمریکای کودک کش هستند تا ثروت ملت های عربی را برای آمریکا و صهیونیست ها بدزدند و به تاراج ببرند این تنها خاصیت اونهاست متاسفم برای ملت عرب با این حکام دزد مزدور صهیونیست ها