۲۴ دی ۱۳۸۶، ۱۲:۴۳

ایندیپندنت خبر داد:

انگلیس:خواهان حل دیپلماتیک مسائل هستیم/ عمان:ایران را تهدید نمی دانیم

انگلیس:خواهان حل دیپلماتیک مسائل هستیم/ عمان:ایران را تهدید نمی دانیم

در حالی که وزیر دفاع انگلیس بر حل دیپلماتیک مسائل به وجود آمده در تنگه هرمز که با جنجال سازی آمریکا درباره گشت زنی عادی دریایی جمهوری اسلامی ایران همراه شده،تاکید کرد؛یک مقام ارشد دولت عمان هم گفت که ایران تهدیدی برای کشورش نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ایندیپندنت نوشت : موضع سرسختانه "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا در برنامه ایران در نتیجه گزارش برآورد اطلاعات ملی آمریکا که می گفت : تهران برنامه هسته ای تسلیحاتی خود را در سال 2003 متوقف کرده، تضعیف شد، اما مقابله ناوهای آمریکایی با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تنگه هرمز، نگرانیهایی را در خلیج ( فارس) ایجاد کرد مبنی بر اینکه ممکن است بوش هنوز به فکر حملات نظامی علیه ایران پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود باشد.

"دس براون" در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت در پاسخ به سئوالی این باره گفت :" ما 100 درصد بر حل دیپلماتیک این مسئله متمرکز هستیم."

یک مقام ارشد دولت عمان هم در گفتگو با این روزنامه انگلیسی خاطر نشان کرد: کشورهای حوزه خلیج ( فارس) هیچ مشکلی با کشورهایی که تحت نظارت سازمان ملل متحد به انرژی هسته ای دست پیدا می کنند، ندارند و اینکه عمان که بر تنگه هرمز مشرف است، همسایه خود، ایران، را یک تهدید نمی داند.

به نوشته ایندیپندنت، مقامهای وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) ادعا کرده بودند: قایقهای تندروی ایران صبح روز یکشنبه هفته گذشته ( 16 دی ماه) به صورت گروهی به سه ناو آمریکا در تنگه هرمز نزدیک شدند و پیامی رادیویی مبنی بر منهدم کردن آنها مخابره کردند.

یک مقام آمریکایی ناشناس نیز ادعا کرد بود که نیروهای ایالات متحده به سبب این اقدام تحریک آمیز قایقهای ایرانی، در آستانه گشودن آتش به سوی آنها بودند که آنها مسیر خود را کج کرده و دور شده اند.

هیاهوی جدید آمریکایی درباره گشت زنی عادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز، درحالی صورت می گیرد که سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام صورت گرفته درباره یک کشتی آمریکایی را یک مسئله عادی توصیف کرد که به گفته وی گاهی برای هر یک از طرفین اتفاق می افتد به طوری که دو طرف پس از اینکه همدیگر را شناخته اند، قضیه حل و رفع شده است.

کد خبر 620967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha