۲۷ دی ۱۳۸۶، ۱۶:۴۴

توسعه علمی در گرو توسعه فضاهای آموزشی است

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: توسعه علمی نیازمند توسعه فضاهای آموزشی است و خیرین در ایجاد این فضاها باید دولت را کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، احمد علی حاج کریم عصر امروز در اولین همایش مجامع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در کانون امام خمینی ( ره) اراک افزود: توسعه علمی کشور نیازمند افزایش واحد های آموزشی است زیرا دولت به تنهایی نمی تواند در این راستا اقدام کند که نیاز است با اطلاع رسانی به افراد و خیرین، بخشی از بار توسعه علمی کشور به دست خیرین سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت علم آموزان مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است، افزود: یکی از وظایف امروز، توسعه پیشرفتهای علمی همراه با معنویت و ارزشهای دینی است.

حاج کریم تعداد، خیرین مدرسه ‌ساز استان را ‪ 689‬نفر اعلام کرد و گفت: ازاین تعداد ‪ 149‬خیر زن، 484 نفر مرد و 56 نفر خیر حقوقی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: حساس ترین و مهمترین انقلاب رخ داده در طول حیات بشریت انقلاب و حماسه کربلا بوده است که این انقلاب پیش زمینه ای برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت به عنوان اصلی ترین قیام تاریخ است.

وی با بیان اینکه فرهنگ کشور نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست، اظهار داشت: وظیفه شناسی امام حسین (ع) و ایثار، شهامت و فداکاری او در کربلا دو درس بزرگ قیام کربلا به انسانهاست.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی نیز گفت: خیرین استان در سال جاری 91 میلیارد ریال تعهد برای ایجاد واحدهای آموزشی را قبول کرده اند.

علی فخاری افزود: هم اینک هشت پروژه با 70 کلاس درس و زیر بنای 10 هزار و 200 متر مربع توسط خیرین مدرسه ساز در استان مرکزی در حال اجراست.

وی گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز در تمام شهرهای استان فعالیت دارد.

کد خبر 623221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha