۱۸ خرداد ۱۳۸۷، ۱۰:۴۰

"پله" مضمون یک مستند تلویزیونی می‌شود

"پله" مضمون یک مستند تلویزیونی می‌شود

ستاره پیشین تیم ملی فوتبال برزیل مضمون یک فیلم مستند تلویزیونی می‌شود که سازندگان آن ادعا می‌کنند نگاهی بی‌سابقه به دوران ورزشی او دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد داستان فوتبالیست افسانه‌ای به دفعات در کتاب‌ها و فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای روایت شده، اما به گفته مسئولان کمپانی رسانه‌ای فرمنتل‌مدیا، پله برای اولین بار به شکلی "بی‌نظیر" با سازندگان فیلم مستند جدید همکاری می‌کند.

فرمنتل‌مدیا که کمپانی پشت صحنه نمایش‌ها و مجموعه‌های موفق مانند "امریکن آیدل" و "عامل ایکس" است، برای ساخت این فیلم مستند با موسسه پرایم لایسنسینگ که جواز آثار مربوط به فوتبالیست نامدار را در اختیار دارد، قرارداد امضاء کرده است.

ادیسن آرانتس دو ناسیمنتو ملقب به "پله"، سال 1940 به دنیا آمد و از 15 سالگی به باشگاه سانتوس برزیل پیوست. او در شانزده سالگی به عنوان مهاجم به تیم ملی فوتبال این کشور دعوت و سال 1958 با این تیم قهرمان جام جهانی شد. او همراه تیم برزیل دو بار دیگر و در سال‌های 1962 و 1970 قهرمان جهان شد.

پله به طور حرفه‌ای بیش از 1200 گل به ثمر رساند و به او لقب "سلطان" داده‌اند. پله با وجود پیشنهادهای مختلف حدود دو دهه در تیم سانتوس ماند. او به خاطر توانایی‌های خود در دریبل، پاس‌های بسیار خوب، سرعت زیاد، شوت‌های محکم و ضربات سر استثنایی شهرت داشت.

کد خبر 694989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha