۲۳ خرداد ۱۳۸۷، ۱۳:۰۴

توسعه پایدار بخش کشاورزی ضامن توسعه پایدار و فراگیر کشور است

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی توسعه پایدار بخش کشاورزی را ضامن توسعه پایدار و فراگیر کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در ماکو، محمد باقرداریانی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان ماکو که به مناسبت آغاز هفته جهادکشاورزی برگزار شد گفت: نقش و تاثیر کشاورزی در توسعه پایدار و همه جانبه انکار ناپذیر است و بر همین اساس دولت نیز در برنامه ریزیهای خود توجه ویژه ای به این بخش داشته است.

وی اجرای طرحهای عمرانی، احداث سدهای مخزنی، توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و گسترش زیرساختهای تولیدی را ازجمله اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش تولیدات کشاورزی و رفاه عمومی تلاشگران این عرصه در استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه 34 درصد شاغلین استان در بخشهای مختلف کشاورزی فعالند اظهار داشت: آبادانی و رفاه عمومی روستاییان از اولویتهای اساسی دولت در سال جاری است و بر همین اساس نیز امسال 40 درصد اعتبارات عمرانی استانی و بیش از 90 درصد اعتبارات ملی استانی شده برای اجرای طرحهای عمرانی در روستاها هزینه می شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگیها در سال جاری بیان داشت: با اقدامات دولت در سالهای گذشته تولیدات کشاورزی استان با رشد قابل توجه در سال گذشته به پنج میلیون و 500 هزار تن در سال رسید که این روند امسال نیز ادامه می یابد اما با بروز سرمای شدید و بی سابقه زمستانی و پدیده کم آبی تولید برخی از محصولات با مشکل اساسی مواجه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر مدیریت بهینه مصرف آب، استفاده از شیوه های نو در کشاورزی و آموزش روستاییان با روشهای جدید کاشت و داشت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

در ادامه این مراسم با اهداء لوح از کشاورزان نمونه شهرستان ماکو تقدیر شد.

کد خبر 698069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha