۲۹ دی ۱۳۸۷، ۱۴:۵۹

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

مالیات نقل و انتقال خودروهای تولید داخل

مالیات نقل و انتقال خودروهای تولید داخل

سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ، بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی را در سال 1388 اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای مواد 42 و 43 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، ‌مصوب اردیبهشت ماه 1387 ، بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که مبنای محاسبه مالیات و عوارض موضوع مواد ذکر شده و همچنین حق ثبت موضوع ماده123 اصلاحی قانون ثبت قرار می گیرند را در قالب چهار جدول مجزا اعلام کرد .

این چهار جدول شامل 1- بهای فروش و مالیات نقل و انتقال خودروهای تولید داخل ؛ 2- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی و مالیات نقل و انتقال خودروهای وارداتی ؛ 3- بهای فروش ،  مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه خودروهای تولید داخل ؛ و 4- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی ، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه خودروهای وارداتی است.

همچنین سازمان امور مالیاتی کشور اعلام داشته است : با توجه به تبصره (1) ماده 123 اصلاحی قانون ثبت ( موضوع ماده 10 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 15/8/1384 ) ،‌ مبنای وصول حق الثبت در مورد انواع خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و غیر سواری تولید داخل یا وارداتی حسب مورد مآخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال با در نظر گرفتن تقلیل مصرح در ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: مالیات ، عوارض و حق الثبت سایر انواع خودروهای خاص و خدماتی که لوازم و تجهیزاتی از قبیل جرثقیل ، بالابر ، بونکر ، میکسر و ... بر روی آنها نصب شده است ،‌ براساس بهای فروش و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی تعیین شده برای خودروهای مربوط ،‌ با توجه به نوع ،‌تیپ،‌مدل و شاسی آن ، از ردیف های مندرج در جداول مذکور قابل محاسبه و وصول خواهد بود.

دسترسی به کلیه جداول بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی ، از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir ( بخش اطلاعیه ها ) امکان پذیر است.

کد خبر 818704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha