۵ مهر ۱۳۸۸، ۹:۴۸

لدنی در گفتگو با مهر:

"شب هزار و یکم" ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل می‌کند

"شب هزار و یکم" ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل می‌کند

تهیه‌کننده مجموعه "شب هزار و یکم" انگیزه خود را از تولید این مجموعه پاسخ نسل قدیم به جوانان درباره ناگفته‌های جنگ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به آنان ذکر کرد.

علی لدنی درباره تولید مجموعه "شب هزار و یکم" به کارگردانی علی بهادر به خبرنگار مهر گفت: مهمترین انگیزه‌ای که من را برای تهیه این پروژه ترغیب کرد پاسخ نسل قدیم به نسل جوان درباره ناگفته‌های جنگ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان بود. در واقع این ویژگی مجموعه را با دیگر مجموعه‌هایی که در زمینه دفاع مقدس ساخته شده، متفاوت می‌کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تولید چنین مجموعه‌هایی دشوار است، به همین دلیل کمتر در آثار تلویزیونی به آنها پرداخته شده است. یک دلیل این مسئله به ضعف فیلمنامه‌ها برمی‌گردد که متاسفانه برخی نویسندگان ما آگاهی زیادی درباره سال‌های دفاع مقدس ندارند یا نگاهشان نسبت به چنین آثاری سطحی است.

این تهیه‌کننده گفت: ما خودمان مرزها را نمی‌شکنیم در حالی که باید مرزها را شکست. نباید خودسانسوری کنیم و باید ناگفته‌های جنگ را بگوییم. در "شب هزار و یکم" تلاش کردیم به سال‌های دفاع مقدس، جانبازان و ادبیات آن سال‌ها بپردازیم و خاطرات جنگ را با زبان امروزی به نسل جوان منتقل کردیم، به همین دلیل هر قسمت مجموعه حاوی پیامی شیرین به نسل جوان است.

حکیمی و افشارزاده در نمایی از "شب هزار و یکم"

لدنی درباره تعویق پخش مجموعه که ابتدا قرار بود ماه رمضان روی آنتن شبکه یک برود، توضیح داد: بهترین زمان برای پخش "شب هزار و یکم" هفته دفاع مقدس بود. البته پخش "نردبام آسمان" در ماه رمضان با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده روی آن حیف بود. اگر این مجموعه روزهای جمعه روی آنتن می‌رفت که اختصاص به آثار فاخر دارد، بیشتر دیده می‌شد.

وی درباره انتخاب بهادر برای کارگردانی "شب هزار و یکم" گفت: من با بهادری آثاری در زمینه دفاع مقدس همچون مجموعه "بهترین تابستان من" و مستندهای جنگی ساخته بودم. او مدتی هم مدیریت گروه حماسه و دفاع شبکه یک را به عهده داشت. بنابراین او بهترین گزینه برای کارگردانی این پروژه بود.

این تهیه‌کننده درباره ریتم کند و روابط سرد شخصیت‌ها در مجموعه "شب هزار و یکم" گفت: ما همیشه مخاطبان خود را عادت داده‌ایم در آثار درام خانوادگی هم دنبال فضاهای اکشن باشند، در حالی که "شب هزار و یکم" یک درام خانوادگی است. بنابراین باید جایگاه خودش را داشته باشد. در این مجموعه مخاطبان با فضای واقعی زندگی رو به رو هستند.

لدنی یادآور شد: بنابراین در شخصیت‌ها اغراق نکرده‌ایم. "شب هزار و یکم" نگاهی واقعی و متفاوت به زندگی دارد. نگاهی که کمتر در دیگر مجموعه‌های خانوادگی قابل لمس است. من این نگاه را در آثار بهرام عظیم‌پور دیده‌ام. در مجموع معتقدم نباید در کارهای خانوادگی دنبال حادثه‌سازی‌های اغراق شده باشیم.

وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: در این پروژه توانستیم اکثر بازیگرانی که می‌خواستیم جذب کنیم. دانیال حکیمی هم در این مجموعه نقشی متفاوت بازی کرده است. در مجموع همه گروه تلاش خود را در این‌باره انجام دادند.

"شب هزار و یکم" از 25 شهریور روی آنتن شبکه یک رفته است. فیلمنامه را محمدهادی کریمی نوشته و داستان درباره دکتری روانشناس است که به همراه لیلا و تنها دخترشان سارا زندگی آرامی را سپری می‌کنند. تا اینکه با ورود دختری از جنوب به زندگی آنها آرامش این خانواده دستخوش تزلزل می‌شود.

دانیال حکیمی، علیرضا خمسه، مهشید افشارزاده، سپیده گلچین، شیوا بلوریان، نادیا دلدار گلچین، کیومرث ملک‌مطیعی، عباس امیری، محمد فیلی، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل سلطانیان، یوسف مرادیان، پویا امینی، مینا جعفرزاده، شهرام پوراسد، میلاد کیمرام، شیوا خنیاگر، نغمه نظام‌دوست، سیما مطلبی، نیلوفر امینی و... در این مجموعه بازی کرده‌اند.

کد خبر 952667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha