۴ مهر ۱۳۸۸، ۱۴:۱۲

قاموس عصری فی المصطلحات الحدیثه

قاموس عصری فی المصطلحات الحدیثه

کتاب "قاموس عصری فی المصطلحات الحدیثه "(فرهنگنامه معاصر عربی - فارسی) تالیف دکتر محمد غفرانی از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب : این فرهنگنامه عربی - فارسی در شیوه نگارش یک اقدام نوین علمی در سطح دانشگاهی است که در وهله نخست می تواند پاسخگوی نیاز دست‌اندر کاران فرهنگی و پژوهشگران معارف  اسلامی باشد.

این کتاب همچنین می ‌تواند نیاز طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان دو گروه زبان و ادبیات عربی و زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاههای مختلف برآورده کند.

 از مشخصات " قاموس عصری فی المصطلحات الحدیثه " این است که در آن سعی شده است همه اصطلاحات و تعبیرات متداول روزمره عربی و فارسی در مجامع و محافل مختلف زندگی از آن جمله رسانه‌های گروهی به ترتیب الفبایی فراهم شود و به اصطلاحات محلی ( عامیانه -فصیح) هم در حد امکان اشاره شده است.

محمد غفرانی مولف این فرهنگنامه مدرس سابق فارسی و تاریخ اسلام در دانشگاه الازهر مصر و دانشگاه اسکندریه و استاد سابق زبان عربی در دانشگاههای تهران و آزاد اسلامی بوده است.

" قاموس عصری فی المصطلحات الحدیثه "(فرهنگنامه معاصر،عربی - فارسی) 885 صفحه است در شمارگان3000 نسخه توسط نشر امیرکبیر به کتابفروشیها راه یافته است.

کد خبر 952776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha