۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۲۱:۳۰

در سال گذشته/

فروش اموال منقول کشور 820 میلیارد ریال ارزآوری داشته است

فروش اموال منقول کشور 820 میلیارد ریال ارزآوری داشته است

همدان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: در سال گذشته از فروش اموال منقول در سازمان های جمع آوری و فروش اموال تملیکی 820 میلیارد ریال عاید کشور شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، اردشیر محمدی در بازدید و ارزیابی از عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان همدان اظهار داشت: 180 میلیارد ریال نیز از محل فروش اموال غیر منقول درآمد زایی شده است.

محمدی با بیان اینکه در این مدت 122 میلیارد ریال از کالاهای منقول فاقد استاندارد که قابلیت ارائه و مصرف را نداشت، منهدم شد، گفت: کالاهای منهدم شده اقلام قاچاقی هستند که قابلیت ارائه و عرضه به بازار مصرف را از لحاظ بهداشتی و رعایت شرایط استاندارد نداشته و مغایر با فرهنگ و شئونات کشور است.

کالاهای قاچاق از طریق مزایده به فروش می‌رسد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور اضافه کرد: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کالاهای قاچاقی را که دارای استاندارد و قابلیت عرضه به بازار مصرف باشند از طریق مزایده به فروش می‌رساند.

وی با اشاره به انهدام 122 میلیارد ریالی کالاهای قاچاق در سال گذشته اظهار داشت: از این میزان حدود 30 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال متعلق به استان همدان بوده است.

محمدی با بیان اینکه امسال با همت و تلاش تمامی همکاران سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان‌ها پیش بینی درآمد 200 میلیارد ریالی برای سازمان مد نظر قرار گرفته است، گفت: فروش اموال تملیکی از طریق مزایده‌ها از وظایف اصلی این سازمان است.

اردشیر محمدی مهمترین برنامه سال جاری سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را ایجاد زیر ساخت‌های لازم دانست و افزود: ارائه خدمات به مشتریان به صورت الکترونیک از مهمترین این زیرساخت‌ها است که امسال با این رویه سازمان موفق به مکانیزه کردن روند اجرای فعالیت خود خواهد شد.

مزایده‌های سازمان اموال تملیکی کشور به صورت اینترنتی انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور یادآور شد: در حال حاضر مزایده‌های این سازمان به صورت اینترنتی انجام می‌شود و متقاضیان در هر نقطه‌ای از کشور از طریق سیستم الکترونیکی تصویر کالا را مشاهده کرده و در مزایده شرکت می‌کنند.

محمدی کاهش هزینه رفت و آمد مشتریان، افزایش سرعت عمل برای شرکت در مزایده و شتاب بخشیدن و سرعت خدمات‌رسانی را از مزایای خدمات الکترونیکی برشمرد.

وی با بیان اینکه تمام کالاهای تملیکی در مزایده به فروش می‌رسد، گفت: چنانچه کالایی به فروش نرسد کارشناسان و همکاران سازمان بررسی های لازم را به عمل می آورند و در صورتی که علت آن، بالا بودن قیمت کالا باشد قیمت را تعدیل کرده و کالا دوباره به مزایده گذاشته می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اموال مازاد را به فروش برسانند

محمدی همچنین با اشاره به فروش اموال مازاد دولت اظهار داشت: فروش این اموال در حال حاضر براساس قانون از وظایف سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیست و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند براساس قانون بودجه سال 90 اموال مازاد را به فروش برسانند و از محل فروش برای طرح‌های عمرانی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور افزود: با توجه به اینکه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به عنوان یک سازمان تخصصی و حرفه‌ای مزایده‌های گسترده‌ای را در کشور برگزار می‌کند، می‌تواند مزایده‌ها و اموال مازاد دولت را در بالاترین و صحیح‌ترین شرایط به فروش برساند.

محمدی با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌های اجرایی از مقررات فروش اموال مازاد آگاهی ندارند، اظهار داشت: چنانچه فروش اموال مازاد دولت به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شود این سازمان می‌تواند با بهترین شرایط کارها را مدیریت کند.

وی در ادامه عملکرد سه سال اخیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان همدان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سازمان در مقایسه با مدت مشابه سه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

محمدی اضافه کرد: بیش از 90 درصد کالاها در استان همدان در مرحله اول مزایده به فروش می‌رسد.

میزان فروش اموال منقول همدان 31 میلیارد ریال اعلام شد

رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان همدان نیز میزان فروش اموال منقول استان همدان در سال گذشته را 31 میلیارد ریال اعلام کرد.

هادی مکاریان با بیان اینکه کالاهای قاچاق استان همدان بیشتر از طریق گلوگاه شهید زارعی کشف می‌شوند، گفت: پس از دریافت مجوزهای لازم، برای واگذاری کالاها به سازمان، کالاها توسط کارشناس رسمی دادگستری و سازمان ارزش‌گذاری شده و هر ماه یک مزایده برگزار می‌شود.

مکاریان اضافه کرد: در سال گذشته 565 فقره پرونده قاچاق کالا استان همدان از گمرک همدان به سازمان اعلام شد و به همین تعداد اموال نیز به فروش رسید.

مکاریان میزان فروش اموال منقول سال گذشته استان همدان را 31 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: همچنین 21 میلیارد ریال فروش کالاهای قاچاق شامل لوازم خانگی، البسه نو، گوشی موبایل، لوازم صوتی و تصویری بوده است.

کد خبر 1334648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha