۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۵۱

تقدیر از نماش "مکبث زار" در جشنواره هایفست

تقدیر از نماش "مکبث زار" در جشنواره هایفست

نمایش "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث" به طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی پنجشنبه گذشته در نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست ارمنستان در شهر ایروان اجرا و با استقبال فراوانی از سوی تماشاگران ارمنی رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم اختتامیه جشنواره هایفست ارمنستان از ابراهیم پشت‌کوهی کارگردان این نمایش تقدیر به عمل آمد.

جمعی از مهمانان خارجی این فستیوال نیز از این نمایش که بر اساس آیین و موسیقی زار منطقه جنوب ایران است، دیدن کردند و پس از اجرا با گروه درباره این مراسم آیینی ایران صحبت کردند. این اثر اقتباسی از نمایشنامه "مکبث" شکسپیر است و علاوه برداشتن آیین‌های بومی منطقه جنوب ایران و مراسم زار با نگاهی به شیوه‌های اجرایی کابوکی، کاتاکالی، بوتو و کمدیا دلارته اجرا می‌شود.

موسیقی مورد استفاده در آثار این گروه که یکی از ابزارهای اجراست، موسیقی اتفاقی و تلفیقی از آوازهای فولکلوریک جنوب ایران و سازهای مختلف ژاپنی و آفریقایی، هندی و اشیاء است. داوود اسلامی، محمد سایبانی، فریبا امیری، مجید کشاورز، مریم حکمت، مسعود اولی بندری، وحید رضا زارع و بهروز عباسی بازیگران این اجرا بودند و رضا عباسپور، رضا کولغانی، نوید قویدل و پیمان بخشی گروه موسیقی این اجرا را تشکیل می‌دادند.




دیگرعوامل گروه هم عبارتند از: عقیل دادی‌زاده به عنوان دستیار کارگردان، پونه مجتبی مسئول بین‌الملل گروه، صدیقه غلامی طراح پوستر و بروشورر و فروغ سجادی مسئول هماهنگی و روابط عمومی. "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث" که سال 88 جایزه بهترین نمایش بخش تجربه‌های نو بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را نیز دریافت کرد، شهریور 89 درکارگاه نمایش تئاتر شهر اجرای عمومی شد. 

نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست از 2 تا 8 اکتبر(10 تا 17 مهرماه) در پایتخت ارمنستان برگزار شد.

کد خبر 1430137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha