۱۶ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۳۶

حجت الاسلام شاهچراغی:

اصلاح خانواده برابر با اصلاح جامعه است

اصلاح خانواده برابر با اصلاح جامعه است

شهرری - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرری اظهار داشت: خانواده در نظام اسلامی رکن بسیار مهمی است و اگر خانواده در جامعه ای اصلاح شود، تمام امور آن جامعه اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که "از نظر دین و شرع مقدس اسلام، اشتغال زن در بیرون از خانواده مانعی ندارد"، افزود: این امر دو شرط اساسی دارد، یکی اینکه اشتغال زن در بیرون از خانه به کانون گرم خانواده آسیبی نرساند و دیگر اینکه بر عفاف و حجاب در جامعه تأثیر منفی نگذارد.

وی با بیان این نکته که بحران خانواده بزرگترین بحران در غرب است، تأکید کرد: اساسا در غرب چیزی به عنوان خانواده وجود ندارد و اگر هم باشد بسیار سرد و متلاشی است.

امام جمعه ری با اشاره به روز 17 دی و سالروز کشف حجاب توسط حکومت منحوس رضا خان، ادامه داد: رضا خان بر اثر توصیه انگلیسی ها در سفرش به ترکیه در بازگشت به ایران با سه مظهر دین و دینداری در جامعه به مبارزه برخاست که حجاب زنان، روحانیون و عزاداری برای امام حسین(ع) سه مظهر دینداری جامعه اسلامی بود.

وی افزود: بسیاری از متدینین و زنانی که نمی خواستند کشف حجاب کنند، در خانه هایشان ماندند و از این غصه دق کردند.

رضا خان به درک واصل شده اما تفکر او هنوز وجود دارد

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه رضا خان به درک واصل شده اما تفکر او هنوز وجود دارد، افزود: کسانی که امروز به هر نحوی به مسئله بی حجابی و بدحجابی در جامعه دامن می زنند و شعار اسلام منهای روحانیت را سر می دهند، متأثر از این تفکر هستند.

وی با اشاره به ماجرای حمله به عزاداران حسینی در عاشورای سال 88 بیان داشت: در جریان فتنه سال 88 نیز دیدیم که این تفکر مبارزه با عزاداری امام حسین(ع) که متأثر از همان تفکر رضا خانی بود، چگونه خود را نشان داد.

اکنون بیداری اسلامی بنا به فرموده مقام عظمای ولایت، بیداری اسلامی و بیداری مردمی است

امام جمعه ری به جریانات منطقه نیز اشاره کرد و افزود: ما موظف هستیم در جریاناتی که در منطقه می گذرد، هشدار دهیم و اکنون بیداری اسلامی بنا به فرموده مقام عظمای ولایت بیداری اسلامی و بیداری مردمی است ولی متأسفانه عده ای می خواهند آن را به دخالت ایادی استکبار در منطقه نسبت دهند.

وی تصریح کرد: در هر جنایتی که در منطقه بر علیه مردمی که می خواهند اختیار امور خود را به عهده بگیرند، دست عربستان سعودی نیز دیده می شود؛ چند روز قبل شاهد بودیم که مردم عربستان چگونه به دست عوامل سعودی شکنجه شدند و همچنین بحرین نیز توسط حکومت آل سعود به یک زندان بزرگ سیاسی تبدیل شده است و مردم در فشار و اختناق زندگی می کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به دهه بصیرت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: قیام مردم شهرری در 18 دی و مردم قم در 19 دی از نقاط عطف در پیروزی انقلاب اسلامی است و بر گرامیداشت این ایام باید تأکید کرد.

کد خبر 1502598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha