۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱

اخبار کوتاه/

هلال احمر خراسان جنوبی به سه هزار حادثه دیده امداد رسانی کرد

هلال احمر خراسان جنوبی به سه هزار حادثه دیده امداد رسانی کرد

بیرجند - خبرگزاری مهر: امدادرسانی به سه هزار حادثه دیده در شش ماهه امسال و نجات سه حادثه دیده در محور سرایان از مهمترین عناوین خبری جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان 357 مورد حادثه جاده ای و غیر جاده ای را امداد رسانی کردند.

مهدی محمدپور اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون، سه هزار و 962 مورد امدادرسانی حادثه جاده ای و غیرجاده ای توسط یک هزار و 347 امدادگر این جمعیت انجام شد.

وی اضافه کرد: از مهمترین این ماموریت های عملیاتی امدادرسانی در حوادث جاده ای، سیل و آبگرفتگی، زلزله حوادث کوهستان و خدمات حضوری است.

محمدپور با بیان اینکه حوادث جاده ای با 241 فقره وقوع، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: خدمت رسانی به شهروندان از طریق 12 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار امداد جاده ای صورت گرفت که در این مدت با پوشش 241 حادثه و سانحه جاده ای توانستند 232 نفر حادثه دیده را نجات دهند.

وی ادامه داد: طی این مدت 95 نفرکه دارای جراحات سطحی بودند، سرپایی درمان و 137 نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و 66 نفر نیز اسکان موقت شدند.

به گفته وی فعالیت های شبانه روزی 399 تیم عملیاتی در این مدت سبب شد، تا 841 نفر از خدمات امدادگران هلال احمر در پایگاه های جاده ای بهره مند شوند.

محمدپور با بیان اینکه هم اکنون 12 پایگاه امداد و نجات جاده ای در سطح استان فعال است، افزود: در هر پایگاه یک دستگاه خودرو امدادی و یک دستگاه آمبولانس بوسیله دو نجاتگر کادر و سه نجاتگر داوطلب در محورهای مواصلاتی استان حوادث و سوانح را پوشش می دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: طی این مدت محور سربیشه – نهبندان با امداد رسانی به 22 حادثه و سانحه و محور اسدیه – بیرجند با انجام سه عملیات به ترتیب بیشترین و کمترین حجم عملیات های امدادی و پوشش حوادث جاده ای هلال احمر را به خود اختصاص داده اند.

نجات سه نفر حادثه دیده در محور سرایان

سرپرست جمعیت هلال احمر سرایان گفت: نجاتگران پایگاه امداد جاده ای جمعیت هلال احمر سرایان با اطلاع از حادثه ای که از برخورد دو دستگاه خودروی پراید به وقوع پیوسته بود بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و به ارزیابی صحنه پرداختند.

فرهاد پردل اظهارداشت: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی امدادگران و نجاتگران اعزامی به محل، مشخص شد سه نفرسرنشین خودرو دچارمصدومیت شدند و نیاز به عملیات رهاسازی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر سرایان تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و با حضور به موقع نیروهای امدادی هلال احمر هر سه نفر حادثه دیده برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 1704041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha