۴ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۲۱

در قالب نمایشنامه‌خوانی/

هنرمندان جوان واسلاو هاول را به تالار مولوی می‌آورند

هنرمندان جوان واسلاو هاول را به تالار مولوی می‌آورند

نمایشنامه"در کار رفتن" نوشته واسلاو هاول به کارگردانی صادق وفایی شنبه 9 دی ماه در جشنواره نمایشنامه‌خوانی شنبه‌های مولوی در قالب نمایشنامه‌خوانی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای جشنواره نمایشنامه‌خوانی شنبه‌های مولوی نمایشنامه "در کار رفتن" به کارگردانی صادق وفایی شنبه 9 دی ماه در تالار مولوی نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

"در کار رفتن" نوشته واسلاوهاول نمایشنامه‌نویس و رئیس جمهور سابق چک و اسلواکی است که در بین نمایشنامه‌های وی  جایگاه ویژه‌ای دارد. این نمایشنامه به ‌گونه‌ای خلاصه تاریخ معاصر سرزمین چک را در دوران کوتاه پس از سقوط حکومت کمونیستی یعنی زمان کنار رفتن هاول تا روی کار آمدن جانشین او، تصویر می‌کند.

این نمایشنامه در دورانی می‌گذرد که شور پاک انقلاب آرام (که منجر به سقوط حکومت وقت شد) کم کم فرو نشست و زمان روی کار آمدن پراگماتیست‌ها فرا رسید. دوران کسانی که به شدت شتاب دارند تا مدیریت کشور خود را از اقتصاد دولتی به اقتصاد بازار و حکم و حکومت سرمایه تبدیل کنند.
 
این نمایشنامه در زندگی پرماجرای هاول، نقطه پایانی محسوب می‌شود؛ نقطه پایانی حرفه‌ای و آخرین اثر نویسنده‌ای که به یقین اثرگذارترین شخصیت تاریخ معاصر کشورش بوده است. انتخاب نام‌ها در این نمایشنامه با غرض و هدف بوده و هر شخصیت نشان‌دهنده و نماینده یک شخصیت واقعی در جامعه سیاسی و اجتماعی چک است.
 
بهمن وخشور، سایه کبیری، مونا قاسمی، محمد گنجی، عباس خادم‌الحسینی، احسان ظهیرالدینی، حمیدرضا شایگان و صادق وفایی نقش‌خوان‌های این نمایشنامه‌خوانی هستند. سید علیرضا وهابی مشاور کارگردان این اثر نمایشی است.
 
این نمایشنامه خوانی شنبه 9 دی ماه ساعت 18 در قالب جشنواره نمایشنامه‌خوانی شنبه‌های مولوی اجرا می شود.
کد خبر 1774310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha