۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۱۳

اخبار فرهنگی و هنری کردستان/

درخشش فیلم زمین فوتبال در جشنواره سلامت/ جشنواره شعر کردی قرآنی برگزار می شود

درخشش فیلم زمین فوتبال در جشنواره سلامت/ جشنواره شعر کردی قرآنی برگزار می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: فیلم داستانی "زمین فوتبال" به کارگردانى "جلال نصیرى هانیس" از تولیدات حوزه هنری در سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت در بخش دیداری جشنواره به عنوان فیلم برتر انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه موفقیت های داخلی و بین المللی فیلم "زمین فوتبال" در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش های رازی برج میلاد برگزار شد به عنوان رتبه اول در بخش آثار دیداری جشنواره دست یافت.

بنا به این گزارش هیئت داوران جشنواره از بین 387 اثر ارسال شده به جشنواره در بخش دیداری 22 اثر در بخش های مستند، کوتاه داستانی، تله فیلم، پویا نمایی، نماهنگ، گفتگو محور و گزارش خبری برای رسیدن به مرحله داوری انتخاب که زمین فوتبال در نهایت در بخش داستانی به عنوان رتبه اول این جشنواره دست پیدا کرد.

فیلم "زمین فوتبال" با مدت زمان ۱۵ دقیقه، تلاش بچه هاى تیم فوتبال محله اى محروم را روایت مى کند که جاى مناسبى براى بازى ندارند و به دنبال جاى مناسبى براى بازى فوتبال مى گردند.

این فیلم پیش از این در بخش پایانى پنجمین جشنواره فیلم رویش، پنجمین جشنواره بین المللى پروین اعتصامى، دومین جشنواره فیلم هاى کردى سلیمانیه عراق، کورتوسینیچى ایتالیا، جشنواره فیلم کوثر، سینه پاسیبل اسپانیا، جشنواره بلاک آلمان،  جشنواره اکس گراند آلمان، فیلم کوتاه تهران و جشنواره رشد حضور یافته و جوایز متعددى از جمله جایزه اول بخش سال اصلاح الگوی مصرف جشنواره رویش، جایزه اول بخش کودک فستیوال فیلم های کردی سلیمانیه، جایزه اول جشنواره بلاک آلمان، آلامتو و بهترین فیلم بخش بین الملل بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان را به خود اختصاص داده است.

هیئت انتخاب نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور "سبک زندگی ایرانی" معرفی شد

حوزه هنری استان کردستان "بهزاد تارا"، "رضا احمدیاری" و "امیر سهیلی" را به عنوان هیئت انتخاب نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور "سبک زندگی ایرانی" که در اردیبهشت 92 در سنندج برگزار می شود معرفی کرد.

فراخوان جشنواره کاریکاتور سبک زندگی ایرانی در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی اسلامی -ایرانی، پیشرفت - حسب وظیفه و با توجه به رسالت های حوزه هنری و نقش هنر در ترویج و نهادینه کردن الگوی اسلامی - ایرانی سبک زندگی اعلام شد.

برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر کردی قرآنی آیات در هفته وحدت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان جشنواره سراسری شعر کردی قرآنی آیات را از سری برنامه های ویژه قرآنی و ادبی به زبان کردی و ترویج فرهنگ قرآنی دانست و اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر کردی قرآنی آیات همزمان با هفته وحدت سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت پیامبر اکرم (ص) با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

قباد میمنت آبادی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: قرآن کریم کوثر هدایت عالم بشری، آخرین معجزه پروردگار عالمیان، کتاب زندگی و حکمت و حکومت در همه اعصار است که اشاعه و گسترش فرهنگ قرآن یدر جامعه مهترین هدف این جشنواره است.

وی افزود: ترویج مفاهیم قرآنی در قالب ادبی شعر، تقویت زبان کردی به عنوان ثروت ملی، حمایت از شاعران این عرصه مهم ادبی و قرآنی، تلاش در راستای خلق آثار فاخر دینی در حوزه معارف دینی و قرآنی و انقلابی در قالب بدیع هنری و تعمیق و تحکیم پایه های وحدت امت اسلامی با تکیه بر آموزه های قرآنی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: شاعران و ادبای مشهور و نامی سراسر کشور آثار و نوشته های نغز و زیبای خود را با استفاده از آیات قرآن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.

برگزاری نهمین یادواره خالق مولودنامه، سیدبهاء الدین شمس قریشی در سنندج

نهمین یادواره عارف نامی کرد مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی و خالق "مولودنامه" و گرامیداشت ذاکران حضرت رسول اکرم (ص) زنده یاد "خلیفه کریم صفوتی"، "خلیفه میرزا آغه غوثی" و "خلیفه شاهرخ اورامی" 19 ربیع الاول 1434 به همت حوزه هنری استان کردستان و همکاری و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، فرمانداری سنندج و شهرداری سنندج در آرامگاه آن مرحوم برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: این یادواره از سال 84 هر ساله توسط حوزه هنری کردستان در ایام ماه مولود و هفته مقدس وحدت با حضور گروه های مولودی خوان مطرح استان برگزار می شود.

امین مرادی افزود: در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و تاکید نماینده ولی فقیه در استان کردستان مبنی بر همکاری و هم افزایی دستگاه های فرهنگی و همچنین لزوم توجه به طریقت نقشبندیه و قادریه با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی به استان کردستان در اردیبهشت 88، در نهمین یادواره مرحوم شمس قریشی، یاد و خاطر ذاکران حضرت رسول (ص) زنده یاد "خلیفه کریم صفوتی"، "خلیفه میرزا آغه غوثی" و "خلیفه شاهرخ اورامی" گرامی داشته می شود.

وی با دعوت از تمامی اقشار مردم برای شرکت در این آئین اظهار داشت: گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع)، سی و پنجمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم شمس قریشی و ذاکران پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و برگزاری مراسم مولودی خوانی ویژه منطقه کردستان از اهداف اولیه برگزاری این یادواره است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به هجمه های اخیر دشمنان اسلام بر مسلمانان و هتک حرمت به پیام آور صلح و دوستی و نبی مکرم اسلام (ص)، ادامه داد: با همکاری، همدلی و برنامه ریزی مناسب در راستای حفظ وحدت و تقریب مذاهب اسلامی وظیفه و رسالت خود را به انجام رسانیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان از دیگر برنامه های در نظرگرفته شده دراین ایام را برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در سینما بهمن سنندج با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره سراسری شعر "لولاک"، سومین همایش شعر انقلاب و همکاری در برگزاری جشن های انقلاب در شهرستان های استان عنوان کرد.

کد خبر 1801408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha