۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲

مرادي:

حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زن نمونه از دیدگاه اسلام است

حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زن نمونه از دیدگاه اسلام است

بیجار - خبرگزاری مهر: مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار شهرستان بیجار گفت: حضرت فاطمه (س) تمام خصوصیاتی که باید زن نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد را داشت و ایشان الگوی زن نمونه از دیدگاه اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا مرادی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز زن و مادر در شهرستان بیجار با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) بزرگ بانوی اسلام، الگوی کامل و ابدی زن نمونه است، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) اسوه زنان عالم بوده و حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

وی به خصوصیات زن نمونه از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: اطاعت از حضرت حق، عفت و پاکدامنی در وجود فاطمه (س) متبلور بود و صداقت، استقامت، تواضع، پاکدامنی، ایثار و فداکاری ایشان نیازی به توصیف ندارد و حقیقتی است که دوست و دشمن به آن معترفند.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار بیجار ادامه داد: شخصیت حضرت فاطمه (س) سرشار از درس های آموزنده است که دستگا ‌های فرهنگی کشور این مفاهیم را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان باید بیش از پیش ترویج کنند.

مرادی یادآور شد: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) می تواند یک درس باشد و زنان با الگو گرفتن از آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی بود می توانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیش گیرند.

وی بیان کرد: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی ابعاد زندگی خویش به ویژه مسئله حجاب و عفاف می توانند همواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند و از اهداف وی که بزرگ ترین آن ولایتمداری است پاسداری کنند.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار بیجار گفت: انتخاب روز میلاد فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن، نشان از جایگاه رفیع زن و مادر در اسلام و در تمامی جوامع بشری دارد.

مرادی به برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن اشاره کرد و افزود: همایش پیاده روی، دیدار با همسران و مادران شهدا، جشن میلاد کوثر در حوزه علمیه خواهران، همایش زن، معنویت و سبک زندگی فاطمی و مسابقات پینگ پنگ ویژه بانوان از برنامه های این هفته است.

وی اظهار داشت: بانوان شهرستان بیجار همانند سال های گذشته با برگزاری برنامه ها و مراسم های جشن ویژه میلاد کوثر حق خود را به محضر بی بی دو عالم ادا خواهند کرد.

گفتنی است در پایان اعضای کمیسیون بانوان برنامه های پیشنهادی خود را اعلام کرده تا برنامه ریزی مناسب و جامعی در این خصوص انجام شود.

کد خبر 2044177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha