۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۰

نماينده ولي فقيه در كردستان:

الگوپذیری زنان در پیشبرد اهداف انقلاب نشات گرفته از نهضت حضرت زینب (س) در کربلا بود

الگوپذیری زنان در پیشبرد اهداف انقلاب نشات گرفته از نهضت حضرت زینب (س) در کربلا بود

سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: الگوپذیری زنان ایرانی در پیشبرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدون شک برگرفته از نقش حضرت زینب (س) در واقعه کربلا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی ظهر چهارشنبه در جمع مادران شهدای دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: رهبری حضرت زینب (س) در جریان عاشورا و استواری وی در این راه، همواره در جوامع اسلامی به عنوان الگوی برتر و بی نظیر در نزد زنان شناخته شده است و در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی این الگو پذیری از سوی زنان ایرانی نمایان بود.

وی افزود: الگوپذیری زنان ایران از حضرت زینب (س) به حرکت و رهبریت آنها در انقلاب اسلامی ایران زیبایی و هدف خاصي بخشید.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: نقش رهبریت زنان در قیام و مبارزات انقلاب اسلامی به شکل افزایش روحیه نبرد و ایجاد نیروی شجاعت مردان نمودار است و زنان در انقلاب اسلامی ایران با حضور در صحنه های مبارزه، نقش اصلی را در عبرت گیری مردان ایفا می کردند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی یادآور شد: نقش زنان در صحنه های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار فعالانه تر و قویتر از هر زمان دیگری بود چرا که حضور زنان در صحنه های مبارزه و تلاش از عوامل موثر در روند رو به تکامل انقلاب بود.

وی بیان کرد: زنان در پرتو معنویت انقلاب اسلامی به این واقعیت رسیدند که اسلام برای آنان هویتی انسانی که ریشه در گرایش های عالی دارد، قائل است و او را در تمامی تعلیمات خود مورد توجه قرار می دهد و فروغ تابناک این حقیقت در قرآن و روایات معصومین که سرچشمه معارف ناب اسلامی است دیده می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: انقلاب اسلامی زنان را به این درجه از آگاهی رسانید که باید جایگاه خود را در جامعه اسلامی بشناسند و برنامه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خویش را براساس موازین شرعی که جز طهارت، تقوا و عروج به ملکوت چیز دیگری نیست، تطبیق دهند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی اظهار داشت: در حقیقت زنان در پرتو نهضت اسلامی گویی تولدی دوباره یافتند، احساس مسئولیت کردند و خودسازی را جایگزین خودآرایی کردند و با حفظ عفت و تاکید بر عزت توانستند از ارزش ها صیانت کنند.

 

کد خبر 2040021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha