۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

چقایی:

نام "حسین" رتبه سوم نامهای پسران استان مرکزی/ 81 هزار نفر در اراک "حسین" نام دارند

نام "حسین" رتبه سوم نامهای پسران استان مرکزی/ 81 هزار نفر در اراک "حسین" نام دارند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: نام حسین (ع) در میان نام های مردان در استان بعد از نام محمد و علی رتبه سوم نامهای پسران را داراست.

مهدی چقایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون تعداد 81 هزار نام حسین و ترکیب آن در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 46 هزار و 552 نام حسین است، اظهار کرد: مابقی نام ها مربوط به ترکیب های نام حسین و کنیه های ایشان است.

چقایی استقبال مردم استان از نام های ائمه را نشان دهنده عشق و علاقه مردم این استان دانست و گفت: طبق آمار به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ، نام ابوالفضل نیز در بین نام پسران استان مرکزی از ابتدای سالجاری تاکنون رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

125 نوزاد نام ابوالفضل و عباس

وی اظهارداشت: در استان مرکزی از ابتدای سالجاری تاکنون 125 نوزاد نام ابوالفضل و عباس برایشان توسط والدینشان انتخاب شده است. که رتبه پنجم را در بین نام پسران در سالجاری به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از از ارائه خدمات از صبح امروز پنجشنبه خبر داد و گفت: تمام ادارات این نهاد از صبح امروز  تا پایان وقت انتخابات به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

تحلیل انتخابات براساس گروه‌های سنی و جنسی برای اولین بار

چقایی اظهار كرد: افرادی که تاریخ درخواست شناسنامه آنها از 18 خرداد به بعد است، می توانند تا پایان وقت انتخابات به ادارات ثبت احوال این استان مراجعه و شناسنامه تحویل بگیرند.

وی از کاربردی شدن امضاء الکترونیک و کارت‌های هوشمند ملی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: برای مجریان انتخابات استان کارت هوشمند ملی صادر و تحویل آنها شده است.

چقايي اضافه كرد: ثبت احوال پس از انتخابات برای نخستین بار انتخابات را براساس گروه‌های سنی و تفکیک جنسیت مورد تحلیل و ارزیابی قرار خواهد داد.

کد خبر 2075200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha