۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰

حجت الاسلام موسوی:

شهید موسوی استعداد فوق العاده ای در زمینه کسب علم داشت

شهید موسوی استعداد فوق العاده ای در زمینه کسب علم داشت

میامی - خبرگزاری مهر: امام جمعه میامی با اشاره به زندگی شهید سید کاظم موسوی از شهدای هفتم تیر، گفت: ایشان استعداد فوق العاده و عجیبی در زمینه کسب علم داشت.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره ای به دوران نوجوانی خود و همراهی با شهید سید کاظم موسوی از شهدای هفتم تیر 1360 اظهار داشت: با وجود اینکه چهار سال از ایشان بزرگتر و عموی ایشان نیز بودم ولی رابطه ای مانند دو برادر با هم داشتیم و خیلی به هم نزدیک بودیم.

وی، همچنین با اشاره به استعداد فوق العاده شهید سید کاظم موسوی خاطر نشان کرد: در زمانی که آن شهید بزرگوار 13ساله بودند به دستور پدر بزرگوارم مرحوم میرزا حسن موسوی ایشان را به مشهد بردم و در حوزه علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی شد.

عموی شهید موسوی اضافه کرد: در زمانی که من درس خارج فقه می خواندم ایشان نیز در مقطع سطح مشغول به تحصیل دروس حوزوی بودند ولی بدلیل استعداد فراوانی که داشتند ظرف دو سال به من که استاد ایشان بودم رسیدند و حتی از من هم بهتر مطالب را می فهمیدند و اساتید نیز یک ارزش خاصی برای ایشان قائل بودند.

موسوی همچنین به خاطره ای از شهید بهشتی و عذاب وجدانی که با مرور این خاطره دچار می شود، گفت: شهید بهشتی زمانی که انقلاب آرام آرام در حال پا گرفتن بود به من گفتند که با تعدادی از دانشجویان که در دانشگاه بودند عربی کار کنم و من هم صبحها به آنجا می رفتم و برای دو ساعت با آنها عربی آموزش می دادم که در یکی از روزهایی که آن شهید به مدرسه علوی آمده بودند من به ایشان گفتم که تدریس من برای دانشجویان به پایان رسیده است و در حالیکه من تقاضای اجر و مزدی نکرده بودم ایشان مبلغی را به من دادند و در حال حاضر من عذاب وجدان دارم که چرا این مبلغ را از شهید بهشتی دریافت کردم.

امام جمعه میامی در خاتمه گفت: امیدوارم خداوند متعال تمامی شهدا بویژه شهدای هفتم تیر را به درجات عالی برساند و با شهدای کربلا محشور فرماید.

شهید سید کاظم موسوی در سال 1360 عنوان معاون وزارت آموزش و پرورش دولت وقت را به عهده داشتند.

کد خبر 2085453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha