۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷

2 میلیارد ریال به کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اختصاص یافت

2 میلیارد ریال به کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد خراسان شمالی از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبارات سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به این مرکز خبرداد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال 91 و 92 مبلغ دومیلیارد ریال از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان پرداخت شده و یک میلیارد ریال باقی مانده نیز تا پایان امسال در قالب تجهیزات و اعتبارات فرهنگی به کانونهای این استان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اخیرا نیز 250 میلیون ریال از این اعتبارات در قالب تجهیزات کتابخانه ای به کانونهای مساجد استان اختصاص یافته است اظهار داشت: این تجهیزات شامل میز، قفسه و صندلی است که از سوی این مرکز خریداری و با اولویت بین کانونهای جدید التاسیس و کانون های فعال توزیع خواهد شد.

شیرازیان افزود: همچنین به منظور اجرای برنامه های فرهنگی، هنری مبلغ 300میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات سفر، به 49 کانون فرهنگی، هنری پرداخت می شود.

وی میزان پرداختی به هریک ار کانونهای فرهنگی، هنری عمومی را مبلغ پنج میلیون ریال و کانونهای تخصصی را 10 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ شامل 46 باب کانون فرهنگی هنری عمومی و سه باب کانون تخصصی می شود.

به گفته شیرازیان، هم اکنون 272 کانون فرهنگی هنری در خراسان شمالی فعالیت می کنند که با راه اندازی 15 کانون جدید تا پایان مهرماه سال جاری، تعداد این مراکز به 290 واحد خواهد رسید.

خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 2139003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha