۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

حجت الاسلام اختری:

ساماندهی شیعیان از اهداف مجمع جهانی اهل بیت(ع) است/ وجود 300 میلیون شیعه در جهان

ساماندهی شیعیان از اهداف مجمع جهانی اهل بیت(ع) است/ وجود 300 میلیون شیعه در جهان

قم - خبرگزاری مهر: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)‌گفت: از جمله اهداف و برنامه های مهم مجمع جهانی اهل بیت ساماندهی شیعیان در جهان است و در این جهت 3 هزار مبلغ فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن اختری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار درایه الثقلین که با حضور آیت الله صافی گاپایگانی و مسئولان حوزه علمیه در مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) اهداف والایی را دنبال می‌کند که از جمله آن ساماندهی شیعیان در کل جهان است و در حال حاضر 300 میلیون شیعه در جهان وجود دارد که به گفته برخی منابع 50 میلیون نفر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شیعه شده اند.

وی بیان داشت: مجمع جهانی اهل بیت در 115 کشور با 360 موسسه اسلامی شیعه ارتباط دارد و سه هزار مبلغ از مبلغان بومی همان مکان تحت پوشش مجمع جهانی اهل بیت هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: ساماندهی شیعیان به عنوان یک شبکه متصل از سوی این مجمع انجام می شود و در برخی مناسبت ها و ایام مبلغان امر تبلیغ توسط مبلغان صورت می‌گیرد.

چاپ هزار و 400 عنوان کتاب

حجت الاسلام اختری بیان کرد: نشر معارف قرآن و اهل بیت از دیگر اهداف این مجمع است و در همین جهت تحقیق و تالیف و تجدید و نوآوری در زمینه علمی با چاپ و نشر هزار و 400 عنوان کتاب و ترجمه به 50 زبان زنده دنیا انجام می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز داشت: از برنامه‌های دیگر این مجمع ایجاد مودت و وحدت در میان مسلمانان و قرار گرفتن در مسیر اهل بیت (ع) و  پاسخگویی به شبهات و دروغ هایی است که علیه ائمه اطهار (ع) و اسلام و تشیع صورت می گیرد.

حجت الاسلام اختری تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات به روش های مختلف از جمله دیداری، گفتاری و نوشتاری انجام می شود و همچنین تولید نرم افزار درایه الحدیث نیز از راه های دیگر پاسخگویی به برخی شبهات است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: این نرم افزار دارای همه اسناد و مدارک و کتاب های ارزشمندی است که در رابطه با حدیث ثقلین ذکر شده است و ارائه آن می تواند بر موج شبهاتی که در رابطه با این حدیث از سوی کسانی که دست نشانده استعمار هستند دامن زد و در مقابل آن ایستاد.

وی عنوان کرد:‌ همچنین شبکه ثقلین روزانه 12 ساعت در جهت پاسخگویی به شبهات به زبان عربی برنامه ارائه می‌دهد.

کد خبر 2160462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha