۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۲۸

همزمان با هفته كتاب و كتابخواني/

297 نمايشگاه كتاب در مدارس خراسان شمالي برپا مي شود

297 نمايشگاه كتاب در مدارس خراسان شمالي برپا مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي از برپايي 297 نمايشگاه كتاب در مدارس استان به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني خبر داد.

محمد وحيدي در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشريح برنامه هاي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي در هفته كتاب و كتابخواني، عنوان كرد: در هفته بزرگداشت كتاب و كتابخواني سال جاري كه از 25 آبان تا اول آذرماه برگزار مي شود؛ زنگ بزرگداشت كتاب در تمامي مدارس استان نواخته خواهد شد.

به گفته وي همچنين در اين هفته 297 نمايشگاه كتاب نيز در 297 آموزشگاه مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه خراسان شمالي با مشاركت دانش آموزان داير مي شود.

وحيدي تجهيز و ساماندهي كتابخانه هاي مدارس، تشكيل كارگروه كودك و نوجوان در قالب نهضت مطالعه مفيد مورد نظر مقام معظم رهبري و برگزاري برنامه ها و مسابقات فرهنگي و هنري را برخي از برنامه هاي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي در اين هفته برشمرد.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين تجليل از معلمان و دانش آموزان مولف، اهداي كتاب از سوي اولياي دانش آموزان به كتابخانه هاي مدارس، بازديد از كتابخانه هاي آموزشگاهي و ... از ديگر برنامه هاي اين هفته در آموزش و پرورش به شمار مي روند.

به گفته مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي در سال تحصيلي جاري ۱۶۸ هزار دانش آموز اين استان در هشت هزار كلاس درس و دو هزار و ۹۰ آموزشگاه مشغول تحصيل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بزرگداشت كتاب از 25 آبان تا يكم آذر به صورت همزمان در كشور برگزار مي شود.

در تقويم رسمي كشور 24 آبان ماه به عنوان روز كتاب، كتابخواني و كتابدار نامگذاري شده است.

 

 

کد خبر 2164245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha