۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۲۰:۰۱

عبدالهی:

طرح آمارگیری مسکن روستایی در 120 روستای استان بوشهر انجام شد

طرح آمارگیری مسکن روستایی در 120 روستای استان بوشهر انجام شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر و دبیر ستاد اجرایی طرح آمارگیری گفت: طرح آمارگیری مسکن روستایی در 120 روستای استان بوشهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار عبداللهی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین مرحله طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 120 روستای استان از هشت هزار و 738 واحد مسکونی از تاریخ 20 مهرماه 92 آغاز شد.

وی اضافه کرد: در مدت دو هفته اول، طرح آمارگیری شهرستان‌های گناوه، دیلم و دیر با 31 روستا به پایان رسید و همزمان با گذشت سه هفته طرح آمارگیری شهرستان های دشتستان، دشتی، جم و بوشهر جمعاً با 61 روستا با 90 درصد پیشرفت و شهرستان‌های کنگان و تنگستان با 28 روستا و 60 درصد پیشرفت به کار خود ادامه دادند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر ادامه داد: آمارگیری در استان بوشهر بیستم آبان‌ماه به اتمام رسیده و مراحل کارشناسی فرم‌های مربوطه پس از بازبینی به مرکز ارسال خواهد شد.

شناخت خصوصیات فنی و معماری واحدهای مسکونی روستایی

وی تصریح کرد: این آمارگیری سه پرسشنامه دارد که پرسشنامه شماره یک مربوط به اطلاعات مربوط به شماره پلاک، نوع معبر، نوع واحد مسکونی که آیا به‌صورت دائمی یا موسمی زندگی می‌کنند بود.

عبدالهی ادامه داد: پرسش‌نامه دوم نیز مربوط به اطلاعات تفصیلی شامل تعداد طبقات، عمر واحد، مساحت زمین و وضعیت سند و از این قبیل پرسش‌ها بود و پرسشنامه سوم نیز شامل نام آبادی، فعالیت اقتصادی روستا و اطلاعاتی از این قبیل اطلاعات بود.

وی افزود: هدف کلی از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی شناخت خصوصیات فنی، معماری واحدهای مسکونی روستایی(نوع سازه، نحوه ساخت وتعداداتاقها)، شناخت ویژگی های عمومی روستا(قمیت یک مترزمین وهزینه ساخت یک مترمربع زمین)و  شناخت و تغییرات ایجاد شده در واحد های مسکونی بهسازی شده بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: نتایجی که از این طرح  به‌دست خواهد آمد در بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، توسعه امکانات عمرانی و مقاوم سازی واحد های مسکونی در روستا را شامل خواهد شد.

کد خبر 2174230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha