۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵

فراهانی به مهر خبر داد:

نجات مادر و کودک قمی از چنگال قاتل خاموش

نجات مادر و کودک قمی از چنگال قاتل خاموش

قم - خبرگزاری مهر: معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم از نجات مادر و کودکی در این استان از چنگال قاتل خاموش خبر داد.

مهدی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: متاسفانه طی تماسی با اورژانس ۱۱۵، مسمومیت ۲ نفر از شهروندان با گاز مونواکسید کربن(co) در بلوار پانزده خرداد گزارش شد که بالافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با حضور پرسنل اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه، کودکی هفت ساله به همراه مادرش با حدود ۲۸ سال سن که دچار مسمومیت با گاز co و کاهش سطح هوشیاری شده بودند از مرگ حتمی نجات یافتند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: پرسنل اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات اولیه درمانی به این مادر و کودک قمی، آنها را به صورت سرپایی درمان کردند.

مسمومیت ۱۳ نفر در قم با گاز منواکسید کربن طی سال جاری

وی با بیان اینکه علیرغم تمام تلاشهای دستگاه‌های امدادی و اعلام هشدار در خصوص خطرات ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۱۳ نفر از شهروندان دچار مسمومیت با این گاز شدند افزود: هفت نفر از این بیماران به صورت سرپایی در محل درمان شدند و پنج نفر جهت تکمیل مراحل درمانی به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

فراهانی گفت: متاسفانه در این حوادث که از ابتدای سال جاری در اثر گازگرفتگی رخ داده است یک جوان ۲۸ ساله بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تاری دید، فلج شدن عضلات از جمله عضلات تنفسی و نهایتا اغما و مرگ را از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است و توصیه می شود که در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی اولین و مهم‌ترین اقدام برای نجات فرد مسموم، رساندن اکسیژن به وی و تماس با اورژانس ۱۱۵ است. که با باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم خواهد بود.
 

کد خبر 2185727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha