۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۰

به صورت نمادین/

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی آغاز شد/سرانه هر دانش آموز شش کیلوگرم شیر

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی آغاز شد/سرانه هر دانش آموز شش کیلوگرم شیر

اراک - خبرگزاری مهر: مراسم نمایدن شیر و سلامتی (طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی) در دبستان میرزا رضا کرمانی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی  ظهر شنبه در این مراسم گفت: این طرح با هدف کاهش سوء تغذیه و فقر، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان و داشتن جامعه سالم و افزایش سلامت عمومی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شیر در جامعه در حال اجرا است.

سیف الله کریم زاده فرهنگ سازی در امر مصرف شیر و توجه به سلامتی در دانش آموزان را از دیگر اهداف توزیع شیر در مدارس عنوان کرد و افزود: والدین و مربیان باید با بیان اهمیت مصرف شیر به بچه ها در راستای ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

وی با بیان اینکه 165 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و پایه اول متوسطه مدارس دولتی و کودکان بی سرپرست از این طرح بهره مند می شوند، ادامه داد: این طرح با مبلغ یک میلیاردو 500 میلیون تومان اعتبار در 24 نوبت تا پایان سال جاری در مدارس استان مرکزی اجرا می شود.

سرانه هر دانش آموز  6 کیلو گرم شیر

وی سرانه هر دانش آموز را شش کیلو گرم عنوان کرد و ادامه داد: شیر در بسته های 200 سی سی با 2.5 درصد چربی و به دو شکل استرلیزه و پاستوریزه توزیع می شود.

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک نیز شیر را ضامن سلامت جسمی دانش آموزان  دانست و گفت:  استفاده از شیر و مشتقات آن سبب سلامت جسم و روح دانش آموزان می شود.

ابوالفضل بادرستانی ادامه داد: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید از هم اکنون به فکر رشد جسمی و فکری آن ها باشیم.

کد خبر 2190543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha