۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴

امروز:

اجرای طرح ملی" 50 هزار نمایشگاه کتاب" در مدارس استان مرکزی آغاز شد

 اجرای طرح ملی" 50 هزار نمایشگاه کتاب" در مدارس استان مرکزی آغاز شد

اراک – خبرگزاری مهر: شانزدهمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه سراسر کشور در استان مرکزی ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و 300 نفر دانش آموز در مراسمی در دبیرستان صدیقه کبری (س) اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم گفت: برای اجرای این طرح در تمامی مدارس استان در هفته کتاب نمایشگاههای کتاب راه اندازی می شود و هر کس می تواند به این نمایشگاهها کتاب اهدا کند.

سیف الله کریم زاده با بیان اینکه این طرح از آغاز هفته کتاب و کتابخوانی شروع شده است و تا پایان این هفته ادامه دارد افزود: به همین مناسبت امروز نمایشگاه کتابی با 800 عنوان در موضوعات مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی، بهداشت و تغذیه، پدافند غیر عامل، دیجیتال و ...در 14 غرفه گشایش یافته است.

وی همچنین بیان داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دانش آموزان و افزایش سرانه مطالعه از اهداف اجرای این طرح در مدارس است.

کریم زاده با اشاره به اینکه انسان در محیط زندگی و جغرافیای حیات خود تحت تاثیر دانش و فرهنگ است، گفت: اولین مولف خدا و اولین دانش آموز انسان و اولین رابط بین این دو کتاب و امانتدار این کتاب، پیامبر(ص) است.
 
مدیر کل اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز در این مراسم با اذعان به اینکه استان مرکزی مهد کتاب است گفت: پیشانی و تفسیر قرن هزاره سوم این است که هر کس داناتر باشد توانمندتر است.

ابوالفضل هاشمی با اشاره به اینکه توانمندی با پژوهش و مطالعه به وجود می آید افزود: عصاره تمدن کتاب است و ما نیز باید با بهره گیری از این مهم در جامعه اسلامی به سوی پیشرفت های بیشتر گام برداریم.

وی با اظهار به اینکه انسان تنها موجودی است که دارای فرآیند کمال و رشد است تصریح کرد: و مسیر این رشد را کتاب مشخص می کند و به همین علت انسان اهل کتاب دارای یکی از شاخصه های بزرگ انسانی است.

کد خبر 2177588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha