۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵

شاکری در گفتگو با مهر:

آمادگی شورای شهر برای افزایش بودجه سازمان فرهنگی هنری/ فرهنگسراهای تهران خانه مفاخر هنر شود

آمادگی شورای شهر برای افزایش بودجه سازمان فرهنگی هنری/ فرهنگسراهای تهران خانه مفاخر هنر شود

یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حضور حجت الاسلام مرادی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محبوبیت وی در میان جوانان انتظارات و توقع اعضای شورا و شهروندان را در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بالا برده است گفت: تجربیات وی در حوزه های خانواده، ازدواج و آسیبهای مرتبط با نسل جوان اگر با ایده‌های نو و تامین بودجه و امکانات لازم همراه شود زمینه ساز تحولی چشمگیر در عرصه ترویج سبک زندگی اسلامی خواهد شد.

 علیرضا شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ترویج سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری دارای یک ساز و کار فعال در تهران است که باید استعدادها را جذب و از آنها استفاده کند. تمام گروه‌ها و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر که دیدگاه انقلابی و مثبت دارند باید زیر چتر فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ قرار بگیرند و این اماکن شهری خانه این مفاخر شود.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید در حوزه های سبک زندگی، حقوق شهروندی، ادبیات و هنر کارهای فاخری تولید کند و در این زمینه وظیفه کاشت، داشت و برداشت فعالیتها و محصولات فرهنگی را برعهده بگیرد. به بیان دیگر  این سازمان نباید به مجموعه‌ای برای برگزاری جشنواره‌ها درخصوص تولیدات دیگر سازمانها تبدیل شود.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: فعالان و استعدادهای خلاق در زمینه هایی همچون معماری شهری، فیلم ، مد و لباس و حتی تولید اسباب بازی باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی وارد میدان شوند و در این میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز از این استعدادها استفاده کند. بهتر است برای اجرای بسیاری از فعالیتهای فرهنگی از کمک و ایده‌های شهروندان استفاده شود.

شاکری خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه شود برخی فعالیتهای موازی سازمان فرهنگی هنری شهرداری با معاونت اجتماعی فرهنگی است. اقدامات فرهنگی باید از معاونت اجتماعی خارج شده و وظایف آن بر عهده سازمان فرهنگی هنری قرار گیرد. نمی شود دو مجموعه یک فعالیت مشترک انجام دهد.

وی بودجه فرهنگی شهر تهران را کم دانست و اظهار داشت: باید بر اساس اساسنامه سازمان فرهنگی هنری که یک اساسنامه قوی و خوب است تمام مأموریتهای فرهنگی از دل معاونت اجتماعی خارج و همراه با بودجه آن در اختیار سازمان فرهنگی هنری قرار گیرد. در این زمینه نقش حجت الاسلام شهاب مرادی نیز حائز اهمیت است. وی با توجه به تجربه،خلاقیت و ایده های ارزشمندی که در حوزه مسائل فرهنگی دارد باید برنامه های خود را به اعضای شورای شهر ارائه کند تا بتواند با دفاع از آنها بودجه لازم را در اختیار گیرد. اعضای شورای شهر تهران معتقدند سال 92 بودجه کمی به مسائل فرهنگی اختصاص داده شده و در صورت اینکه اهداف و برنامه‌های این سازمان دارای توجیه مناسب باشد شورا آمادگی افزایش بودجه را دارد. انتظار می رود این سازمان دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی تهران سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

 

کد خبر 2224087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha