۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

مصباحی مقدم در دفاع از گزارش تلفیق؛

رقم قابل قبولی برای بنیه دفاعی کشور در نظر گرفته ایم/ تاکید بر جامعیت لایحه بودجه 93

رقم قابل قبولی برای بنیه دفاعی کشور در نظر گرفته ایم/ تاکید بر جامعیت لایحه بودجه 93

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جامعیت بودجه 93 گفت: رقم قابل قبولی را برای امنیت ملی اختصاص داده ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در دفاع از کلیات لایحه بودجه 93 به ویژگی هایی بارز این لایحه نسبت به لایحه های بودجه سال های گذشته اشاره کرد و گفت: مطابق با اصل 52 و 53 قانون اساسی جامعیت این بودجه یکی از شاخص هایی بود که این بودجه را نسبت به بودجه های سال های گذشته متمایز کرد و تاکنون هیچ بودجه ای از چنین جامعیتی برخوردار نبوده است.

وی با اشاره به بودجه مناطق آزاد که در لایحه بودجه 93 گنجانده شده است، گفت: تاکنون در بودجه بحث مناطق آزاد را نداشتیم که این خود نشان از جامع بودن بودجه است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس به شفافیت بودجه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: 40 هزار میلیارد تومان در ردیف های بودجه سال گذشته پنهان مانده بود، اما لایحه امسال از این پنهان کاری ها ندارد.

مصباحی مقدم ادامه داد: بودجه امسال نسبتا واقعی است و نسبت به تغییرات واقع بینانه است همچنین به حمایت از تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در این بودجه توجه ویژه ای شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه 31 درصد منابع نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می شود، گفت: درآمد صندوق توسعه ملی سال به سال افزایش پیدا می کند و 3.5 میلیارد از منابع صندوق توسعه ملی در بانک ها سرمایه گذاری می شود.

 وی با اشاره به اینکه بندهای متعددی برای حمایت از تولید در بودجه در نظر گرفته شده است، افزود: حمایت از سلامت و توجه به این بخش مورد تاکید این لایحه است از منابع هدفمندی و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده حدود 13 هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت اختصاص یافته است.

مصباحی مقدم یادآور شد: برای شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، روستاها، زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار و همچنین کسانی که تحت پوشش های حمایتی هستند، از این منبع درآمدشان تامین می شود.

مصباحی مقدم افزود: برای بیمه بیکاری، جوانان جویای کار، نیازمندان، روستاییان و مناطق محروم 52 هزار میلیارد تومان رقم و عدد گذاشته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در واکنش به انتقادها از کاهش بودجه دفاعی کشور خاطر نشان کرد: با این بودجه دفاعی در دهان متجاوزان خواهیم زد و جان کری که ما را تهدید می کند که گزینه نظامی روی میز است، یک بلوف سیاسی است و رقم قابل قبولی برای امنیت ملی اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون تلفیق در خصوص هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: در سال 91 دولت وقت برای هدفمندی یارانه ها 120 هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرد، اما مجلس با 62 هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد. در واقع در بودجه سال 91 درآمد هدفمندی به 50 درصد کاهش یافت. چطور شده عده ای الان می گویند 63 هزار میلیارد تومان برای یارانه ها زیاد است؟

وی ادامه داد: نمایندگانی که در سال 91، 62 هزار میلیارد تومان را برای هدفمندی یارانه ها تصویب کردند برای سال 93 این هزینه را تصویب نمی کنند.

مصباحی مقدم تاکید کرد: اگر کلیات بودجه به تصویب برسد به معنای تصویب جز به جز نیست تصویب کلیات یعنی اجازه ورود به درآمدها و اگر کلیات را تصویب نکنیم معنایش متوقف ماندن بودجه است.

رئیس کمیسیون تلفیق خطاب به نمایندگان گفت: نگذارید بودجه به کمیسیون تلفیق باز گردد دولت به موقع بودجه را ارائه کرد و اجازه دهید ما نیز به موقع بودجه را به دولت تحویل دهیم.

کد خبر 2224508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha