۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۰۵

با مصوبه مجلس؛

کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نفت و نیرو مسئول تعیین قیمت نفت پالایشگاه ها شدند

کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نفت و نیرو مسئول تعیین قیمت نفت پالایشگاه ها شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از بخش درآمدی لایحه بودجه مقرر کردند کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نفت، اقتصاد و معاون برنامه ریزی دولت با تصویب هیات وزیران قیمت هر بشکه نفت فروخته شده به پالایشگاه ها را تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه بندی به تصویب رسید که براساس آن در سال 93 برای تسویه حساب میان دولت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قیمت هر بشکه نفت (نفت خام و میعانات گازی) تحویلی به پالایشگاه های داخلی برابر با رقمی خواهد بود که با پیشنهاد کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نفت، اقتصاد و معاون برنامه ریزی رئیس جمهور به تصویب هیات وزیران می رسد.

علاوه بر این اجازه داده می شود که ما‌به‌التفاوت این رقم با قیمت مذکور در جزء 2 این بند به صورت حسابداری در دفاتر خزانه‌داری کل کشور ثبت و طبق آئین نامه اجرایی که به تصویب هیات وزیران می رسد تسویه حساب شود.

همچنین مبنای قیمت در مورد معادل خوراک فرآورده های نفت خام، میعانات گازی تحویلی پتروشیمی ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران رقم تعیین شده به ترتیب فوق خواهد بود.

این بند از لایحه بودجه 93 در بررسی صحن علنی مجلس مراعا مانده و به کمیسیون تلفیق فرستاده شده بود که با اصلاحاتی در صحن علنی مجلس قرائت شد.

پیش از این در لایحه بودجه قیمت خوراک تحویلی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها 18.5 دلار تعیین شده بود که با تصویب این بند مقرر شد کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نفت، اقتصاد و معاونت برنامه ریزی دولت قیمت خوراک پالایشگاه ها و پتروشیمی ها را که به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تحویل داده می شود را تعیین کند.

کد خبر 2229203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha