۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱

احمدآباد مستوفی در شهرستان اسلامشهر با موافقت وزارت کشور به شهر تبدیل شد

احمدآباد مستوفی در شهرستان اسلامشهر با موافقت وزارت کشور به شهر تبدیل شد

ری - خبرگزاری مهر: با ابلاغ وزیر کشور 11 روستا در هفت استان کشور از جمله احمد آباد مستوفی در استان تهران به شهر تبدیل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه های جداگانه خطاب به استانداران تهران، البرز، ایلام، کرمانشاه، اصفهان، سمنان و چهارمحال و بختیاری مبنی بر تقسیمات کشوری و شناخت برخی روستاها در آن استان ها را به عنوان شهر اعلام و تاسیس شهرداری در آن شهرها را بلامانع است.

بر اساس این گزارش، روستاهای ˈاحمد آبادی مستوفیˈ در استان تهران، نقطه جمعیتی فردیس در استان البرز، گودین در استان کرمانشاه، زیار در استان اصفهان، بلاوه تره و شباب در استان ایلام، کهن آباد در استان سمنان و هارونی، چمن گلی، سردشت و صمصامی دراستان چهارمحال و بختیاری به عنوان شهر موافقت و تاسیس شهرداری در این شهرها را بلامانع دانست.

بنابراین گزارش، در این ابلاغیه ها خطاب به استانداران آمده: با توجه به بند (ت) تصویب نامه شماره 85741/ت 48827 ه مورخ 11/4/1392 هیات محترم وزیران مبنی بر شناخت روستاهای فوق الذکر از توابع شهرستان های اسلامشهر، فردیس، کنگاور، براآن، چرداول، آرادان، لاران، بازفت، لردگان و کوهرشت به عنوان شهر، مستند به تبصره ذیل ماده (6) آئین نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران و تبصره (1) ماده (1) قانون شهرداری و در صورت تحقق موارد مندرج در بند 1/2/1/ج دستور العمل تاسیس شهرداری که به ضمیمه نامه شماره 523/34/14872 مورخ 20/6/78 به آن استانداری ها ابلاغ گردیده و رعایت سایر موارد مرتبط در دستور العمل مذکور، تاسیس شهرداری در شهر سردشت لردگان بلامانع اعلام می شود.

وزیر کشور همچنین دستور اعلام شروع به کار شهرداری در شهرهای مذکور را بر اساس قوانین و مقررات مربوط به دفتر امور شوراها و شهرداری ها از دیگر مسوولیت های محول شده به استانداران دانست.

کد خبر 2245427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha