۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۴

حق پرست خبر داد:

10 نمایشگاه نوروزی در تبریز برپا می شود/ نوسازی موزه های آذربایجان شرقی در آستانه عید نوروز

10 نمایشگاه نوروزی در تبریز برپا می شود/ نوسازی موزه های آذربایجان شرقی در آستانه عید نوروز

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از عرصه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرهای مختلف استان و کلانشهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین حق پرست قبل از ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی سال 93 گردشگران به استان، 20 نمایشگاه در شهرهای مختلف گشایش یافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می‌پردازند.

وی افزود: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی شهرستان ها و مناطق مختلف آذربایجان شرقی از روز 28 اسفندماه تا 15 فروردین ماه، در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده می‌شود.

حق پرست با اشاره به هنرنمایی ده ها تن از هنرمندان رشته های مختلف استان در این نمایشگاه ها، مجموع غرفه های این 20 نمایشگاه را بیش از 150 غرفه اعلام کرد.

وی با اشاره به محل های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه ها در تبریز و سایر شهرستان های استان اظهار داشت: 10 نقطه در شهر تبریز به عرضه محصولات متنوع و زیبای صنایع دستی استان می‌پردازند.

حق پرست رواق های مسجد کبود تبریز، عمارت شهرداری، خانه پروین اعتصامی، هتل های پارس، گسترش، شهریار، تبریز و دریا، حمام تاریخی نوبر و محوطه پارک ائل گولی را 10 محل برپایی نمایشگاه های نوروزی شهر تبریز برشمرد.

وی در ادامه به نوسازی و بهسازی موزه های آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: اصلاح حیاط‌ها و راه‌های دسترسی، اصلاح پارکت‌ها و کفپوش‌ها، رنگ‌آمیزی، نقاشی، تعمیر و اصلاح سرویس‌های بهداشتی از جمله اقدامات تعمیراتی و بهسازی موزه‌های آذربایجان شرقی در آستانه نوروز 93 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین ساعت بازدید از موزه‌ها، بناها، محوطه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی آذربایجان شرقی را در حال حاضر همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19 اعلام کرد.

کد خبر 2246501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha