۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۲۴

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا؛

فولاد برابر الفتح به برتری رسید/ آغاز شیرین ایرانی‌ها در هفته دوم

فولاد برابر الفتح به برتری رسید/ آغاز شیرین ایرانی‌ها در هفته دوم

تیم فوتبال فولاد خوزستان در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم الفتح عربستان به برتری رسید تا اولین پیروزی فولادی‌ها در لیگ قهرمانان به دست بیاید. شاگردان فرکی با این پیروزی و به خاطر گل زده کمتر نسبت به الجیش قطر، در رده دوم گروه B قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای روز نخست از هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال فولاد خوزستان از ساعت 16:30 در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم الفتح عربستان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تیم فولاد به اتمام رسید. بختیار رحمانی در دقیقه 69 و از روی نقطه پنالتی برای فولاد گلزنی کرد.

فولاد این بازی را با حمایت حدود 25 هزار هوادار خود هجومی و پرفشار آغاز کرد. بازیکنان فولاد 15 دقیقه ابتدایی مسابقه صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شدند. اسماعیل شریفات، غلامرضا رضایی و لئوناردو پادوانی بازیکنانی بودند که می‌توانستند فولاد را به گل برتری برسانند.

بازیکنان الفتح برای خروج از فشار فولاد و گرفتن سرعت بازی، به تاکتیک همیشگی تیم‌های عربی متوسل شدند و در دو صحنه خود را به زمین انداختند. از دقیقه 20 به بعد بازی تا حدودی به تعادل کشیده شد و تیم عربستانی با استفاده از ضد حملات و ارسال از کناره‌ها فرصت‌های گلزنی را به دست آورد که این فرصت‌ها روی عکس العمل‌های سوشا مکانی دروازه بان فولاد راه به جایی نبرد.

همچنین در اواخر این نیمه اسماعیل شریفات بهترین فرصت گلزنی فولاد را از دست داد و شوت آرام این بازیکن توسط دروازه‌بان الفتح دفع شد تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

برنامه هر دو تیم در نیمه دوم به همان شکل نیمه اول دنبال شد. فولاد خوزستان به دنبال روزنه‌ای از میان لایه‌های دفاعی الفتح و تیم عربستانی هم به دنبال وقت کشی از طریق مصدومیت‌های ساختگی و استفاده از ضد حملات. در دقیقه 56 و روی خطایی که روی بازیکنان فولاد رخ داد، درگیری جزیی بین بازیکنان دو تیم روی داد و بازی دقایقی متوقف شد. در نهایت غلامرضا رضایی و مک کاوی از داور ژاپنی مسابقه کارت زرد گرفتند.

فشار حملات فولاد در دقیقه 66 به نتیجه رسید. شوت محکم غلامرضا رضایی از سوی دروازه بان الفتح بازگشت داده شد و سروش رفیعی در آستانه باز کردن دروازه حریف قرار گرفت که توپ با دست مدافع الفتح برخورد کرد. به این ترتیب داور برای فولاد اعلام پنالتی کرد و بختیار رحمانی در دقیقه 68 این پنالتی را به گل تبدیل کرد.

الفتح با دریافت این گل از برنامه‌های دفاعی خود کم کرد و با تعداد نفرات بیشتری حملات خود را ترتیب داد. حسین فرکی هم بعد از گل ساسان انصاری را به جای اسماعیل شریفات وارد زمین کرد تا از هجومی‌شدن تیم الفتح نهایت استفاده را ببرد. انصاری در دقیقه 78 و روی پاس غلامرضا رضایی صاحب موقعیت گلزنی هم شد که این فرصت را از دست داد.

در دقایق تلف شده نیمه دوم، در حالیکه تیم الفتح عربستان فشار زیادی برای جبران گل خورده روی دروازه فولاد وارد کرد، شاگردان فرکی یک موقعیت خوب را به همدیگر تعارف زدند و فرصت افزایش تعداد گل‌های خود را از دست دادند. بازیکنان الفتح روی توپ برگشتی این صحنه، دروازه فولاد را به شدت تهدید کردند که ضربه سر مهاجم این تیم عربستان به سختی توسط سوشا مکانی از روی خط دروازه بیرون کشیده شد.

در یک رفت و برگشت باردیگر الفتحی‌ها موقعیت باز کردن دروازه فولاد را داشتند که ضربه بی‌دقت مهاجم این تیم در نزدیک‌‎های خط شش قدم، راهی اوت شد تا فولادی‌ها نفس راحتی بکشند و بازی با همان یک گل به سود فولاد به اتمام برسد.

فولاد خوزستان در اولین مسابقه خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر الجیش قطر به تساوی بدون گل رسیده بود. فولاد در سومین مسابقه خود روز 27 اسفند در تاشکند به مصاف بنیادکار ازبکستان خواهد رفت.

در حال حاضر تیم بنیادکار با 4 امتیاز در رده اول جدول گروه دوم قرار دارد و فولاد خوزستان هم با همین امتیاز و به خاطر گل زده کمتر در رده دوم قرار دارد.

 

کد خبر 2254505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha