۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶

براتیان خبر داد:

احتمال فسخ قرارداد پیمانکار بزرگترین پروژه شهری بجنورد

احتمال فسخ قرارداد پیمانکار بزرگترین پروژه شهری بجنورد

بجنورد - خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد با اشاره به اختلاف‌نظر در قرارداد پروژه تقاطع غيرهمسطح چهارراه شهداي بجنورد بين شهرداري و پيمانکار این پروژه گفت: در صورتی که این اختلاف نظر هفته جاری در شوراي عمران و ترافيک شوراي شهر بجنورد رفع نشود؛ پروژه فسخ پیمان خواهد شد.

روح‌الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای آغاز ادامه ساخت تقاطع غير هم سطح چهارراه شهداي بجنورد که بزرگ‌ترین پروژه شهری مرکز خراسان شمالی محسوب می شود، اظهار کرد: اختلاف نظر در یک بند از قرارداد این پروژه مانع از آغاز دوباره ساخت آن شده اما بر اساس برنامه؛ هفته جاری در مورد این اختلاف نظر در شوراي عمران و ترافيک شوراي شهر بجنورد تصمیم گیری می شود.

به گفته وی شرکت ماشين سازي اراک، پيمانکار پروژه در نظر دارد تعديل پروژه بر مبناي سال 89 باشد در حالی که شهرداری بجنورد معتقد است بر اساس قانون، تعديل بايد بر مبناي سال 91 و حداکثر چهار ماه قبل از شروع پروژه باشد.

براتیان اضافه کرد: اواخر سال گذشته و پیش از آغاز تعطیلات نوروزی جلساتی بین شهرداری و پیمانکار مربوط به منظور رفع این اختلاف نظر برگزار شد اما به دلیل آن که پیمانکار پروژه بر نظر خود اصرار داشت؛ جلسات نتیجه نداد و اکنون قرار است به منظور تصمیم‌گیری نهایی طی این هفته جلسه‌ای در شوراي عمران و ترافيک شوراي شهر بجنورد برگزار شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که پیمانکار تصمیم این شورا را نپذیرد در کمیسیون مربوط در استانداری رای نهایی صادر و پروژه فسخ پیمان یا خلع ید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احداث تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد (چهارراه خوشی) مرداد ماه سال 91 به عنوان بزرگترین پروژه شهری مرکز خراسان شمالی آغاز شد و قرار بود تا بهمن ماه به اتمام برسد اما این گونه نشد.

پس از آن در پی مشکلات بين شهرداري و پيمانکار پروژه متوقف شد اما با ورود استانداری به این موضوع، تلاش هایی برای اخذ تسهیلات، رفع مشکلات بین شهرداری و پیمانکار و آغاز مجدد ساخت صورت گرفت.

گفتنی است، اجراي عمليات احداث اين پل به دليل محدود شدن موقت راه هاي دسترسي به چهارراه شهدا بجنورد، داد كاسبان و بازاريان محل را درآورد و آنها نيز چندين مرتبه براي احقاق حقوق خود دست به تجمع در محل زده اند.

مسئولان شهر بجنورد معتقدند كه با اجراي اين طرح بخش زيادي از مشكل ترافيك در منطقه مزبور مرتفع مي شود.

کد خبر 2268723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha