۱۶ شهریور ۱۳۸۴، ۱۳:۳۹

"مريم" در ونيز

آبل فرارا: حادثه يازده سپتامبر براي ما زنگ بيدارباش بود

آبل فرارا: حادثه يازده سپتامبر براي ما زنگ بيدارباش بود

با نمايش فيلم مذهبي "مريم" به كارگرداني " آبل فرارا " در بخش مسابقه جشنواره فيلم ونيز، كارشناسان و منتقدان آن را يكي از بخت هاي مسلم كسب جايزه شير طلايي به عنوان بهترين فيلم ونيز 62 ارزيابي كردند.


آبل فرارا در كنفرانس خبري فيلم "مريم"

به گزارش خبرنگار سينمايي "مهر"، "مري" با هنرنمايي ستارگاني چون جوليت بينوش، متيو موداين و فورست ويتكر، داستاني است درباره ايمان داشتن، شناختن مسيح و اينكه چرا ميان مذاهب مختلف ناشكيبايي و خشونت جاري است. فيلم داستان ساخته شدن فيلمي به كارگرداني فيلمسازي آوانگارد به نام توني (با بازي موداين) است كه خودش مي خواهد نقش مسيح را در آن ايفا كند.

مري پالسي(بينوش) همچنان تحت تأثير نقش مريم مجدليه قرار گرفته كه تصميم مي گيرد پس از پايان فيلمبرداري براي ادامه سفر روحاني خود به بيت المقدس برود. ويتكر هم در "مري" نقش يك خبرنگار تلويزيوني را بازي مي كند كه در حال ساخت برنامه اي با حضور كارگردان فيلم است.

فرارا 53 ساله پس از نمايش "مريم" در بخش مسابقه در كنفرانسي خبري در ونيز گفت: "پس از موفقيت تجاري فيلم "مصايب مسيح" من تنها كاري كه مي توانستم انجام بدهم ساختن فيلمي صرفا تجاري، شبيه مصايب مسح بود. مدتها بود كه مي خواستم اين فيلم را بسازم و همه به من مي گفتند نمي توانم فيلم مذهبي بسازم. ولي شما سرانجام بايد در يك نقطه، از روي موانع بپريد و كارتان را شروع كنيد."


متيو موداين و فورست ويتكر در نمايي از "مريم"

فيلم در برخي لحظات بسيار شبيه آثار مستند است، به ويژه در جاهايي كه ويتكر مشغول مصاحبه با دو دين شناس واقعي است. خشونت جاري در "مريم" هم تا حدي واقعي است و حتي صحنه به شهادت رسيدن محمد الدره در آغوش پدرش به دست نيروهاي صهيونيستي در فيلم مورد استفاده قرار گرفته است.

فرارا كه فيلمسازي جنجالي هم محسوب مي شود، درباره روي آوردن به مذهب در فيلم جديد خود گفت: "حادثه يازدهم سپتامبر در امريكا مرا ناچار به بازنگري در شيوه فيلمسازي ام كرد. يازده سپتامبر نهايت يك زنگ بيدارباش بود. ما پس از آن حادثه براي مدتي فيلم نساختيم." پس از اين سخنان، جمعيت حاضر در محل كنفرانس خبري براي چند دقيقه به صورت ايستاده براي فرارا دست زدند.

فورست ويتكر هم به نقش خبرنگاري كه خدا را پيدا مي كند، خود را به عنوان يكي از بخت هاي اصلي كسب جايزه بهترين بازيگر مرد شصت و دومين دوره جشنواره ونيز مطرح كرد. او در كنفرانس خبري "مريم" گفت: "بازي در اين فيلم فرصتي بود تا خودم را نشان بدهم و ارتباطم را با دنيا و خدا عميق تر كنم." ويتكر كه پدر بزرگش از روحاني هاي اهل تكزاس بوده، در ادامه افزود: "بازي در "مريم" براي من ارتباطي بود با آنچه پيشتر در زندگي ام آموخته بودم."

کد خبر 227163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha