۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

گزارش خبری/

لزوم توجه صنعت نفت به محیط پیرامونی/ تعریض محور گچساران به استان بوشهر نیازمند جذب اعتبارات

لزوم توجه صنعت نفت به محیط پیرامونی/ تعریض محور گچساران به استان بوشهر نیازمند جذب اعتبارات

بوشهر - خبرگزاری مهر: صنایع نفت و گاز در نقاط مختف استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند و لازم است که این شرکت‌ها در زمینه توسعه استان نیز نقش خود را به خوبی ادا کنند و در اجرای پروژه‌های عمرانی که خود نیز از آن منتفع می‌شوند مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، از جنوبی ترین نقطه استان بوشهر یعنی پارس جنوبی تا شمالی‌ترین نقطه استان بوشهر یعنی شهرستان‌های گاوه و دیلم میزبان صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است.

صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مشکلات بسیار زیادی را در استان بوشهر ایجاد کرده‌اند ولی سود آنها برای استان کمتر بوده است و لازم است؛ ضررهایی چون ‌آلایندگی، آلودگی، افزایش جمعیت در مناطق همجوار، گرانی و کمبود زیرساخت‌ها از جمله مشکلاتی است که صنایع ایجاد می‌کند.

هر چند برخی از این شرکت‌ها در توسعه زیرساخت‌های مناطق همجوار نیز همکاری‌هایی را داشته اند ولی این کارها هیچ‌گاه با ضررهایی که به این مناطق وارد کرده‌اند متناسب نیست.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از جمله شرکت‌هایی است که دربخش‌هایی از استان بوشهر مشغول به فعالیت است که عصر یکشنبه نشستی بین مسئولان استان بوشهر و مسئولان این شرکت به منظور توسعه زیرساخت‌ها در استان برگزار شد.

تاکید استاندار بوشهر بر لزوم توسعه محیط پیرامونی توسط صنعت نفت

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه محیط پیرامونی توسط صنعت نفت اظهار داشت: استان بوشهر میزبان صنایع نفت و گاز است که لازم است این شرکت‌ها و صنایع رویکرد خود را در تعامل با استان بوشهر به عنوان میزبان این صنعت اصلاح کنند.

مصطفی سالاری خواستار توجه ویژه صنعت نفت به مطالبات و دغدغه‌های مردم در محیط‌های پیرامونی این صنایع شد و تصریح کرد: امیدواریم صنعت نفت که در استان گسترش زیادی داشته است به استان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مختلف توسط صنعت نفت رضایت‌مندی مردم را در پی دارد، افزود: یکی از برنامه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر باید  فراهم کردن بستر کار و تولید پایدار این صنعت در استان باشد.

استاندار بوشهر افزود: بخشی مهم از بودجه کشور از طریق صادرات نفت انجام می‌شود که امیدواریم این صنایع از اعتباراتی که در اختیار دارند برای توسعه استان استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در شهرستان‌های دشتستان و گناوه، خاطرنشان ساخت: مسئولان استان بوشهر در این شهرستان ها نیز باید همکاری لازم را با این صنایع داشته باشند.

سالاری با اشاره به اجرای تعریض و ایمن‌سازی محورهای گچساران به استان بوشهر، بیان داشت: جاده اختصاصی نفت در شهرستان گناوه افزون بر تعریض و ایمن سازی باید به پلیس راه استان بوشهر تحویل شود.

تعریض و ایمن‌سازی محورهای گچساران نیازمند جذب اعتبار

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات مناسب به محیط پیرامونی اظهار داشت: امسال برای تعریض و ایمن‌سازی جاده‌های گچساران منتهی به استان بوشهر 280 میلیارد تومان تصویب شده است.

محمد باورساد با بیان اینکه مبلغ مصوب به دلیل کمبود اعتبار هنوز جذب نشده است، تصریح کرد: از این مبلغ 35 میلیارد تومان مربوط به جاده گناوه به گوره است که با بخش عمده از مناطق حادثه‌خیز این مسیر با تخصیص اعتبار رفع می‌شود.

وی به به‌کارگیری نیروهای بومی در این صنایع اشاره کرد و گفت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور تعامل بیشتر با مردم صورت گرفته است و از مجموع 75 نیروی شاغل در تاسیسات نفتی نرگسی، 44 نفر اهل شهر وحدتیه هستند که این تاسیسات در آن قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران انجام خدمات عمومی برای رضایت‌مندی مردم و برطرف کردن ذهنیت منفی ایجاد شده در افکار عمومی را از مهمترین اهداف و سیاست‌های این شرکت عنوان کرد.

وی خواستار همکاری مسئولان استان بوشهر برای اجرای برنامه های این شرکت شد و بیان داشت: به 10 هکتار زمین برای ساخت مجموعه رفاهی و تفریحی در شهرستان گناوه نیاز داریم که امیدواریم شاهد همکاری فرمانداری دراین زمینه باشیم.

کد خبر 2284981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha